Skal sette opp ny takpanel, 6mm tynne plater som jeg tenkte spikre på det gamle stygge innertaket i badet. Det sitter diffusjonsplast ovenfor det gamle innertaket, hvordan gjør jeg nå - trenger jeg noe mellom nye og gamle takpanelet?

Ola78
Det burde ikke være nødvendig hvis det finnes plast allerede. Vet du om den er hel, ellers bør du reparere den. Bad er enda verre med varm fuktig luft, så derfor er det viktig med en hel diffusjonssperre.

Ola78 skrev:
Det burde ikke være nødvendig hvis det allerede er plast. Vet du om den er hel, ellers bør du reparere den, bad er enda verre med varm fuktig luft, så derfor er det viktig med en hel diffusjonssperre.
Mm...jeg er ikke helt sikker på tilstanden til plasten...vil helst ikke rive ned det gamle taket:(
Kan man sette plast igjen nå, før det nye takpanelet?

Hvis man bruker doble dampsperrer, er det ikke risiko for at fuktighet kommer inn mellom disse som deretter setter seg fast og danner mugg i det gamle taket?

Ola78
calle_77 skrev:
Om man använder dobbelte dampsperrer, er det ikke en risiko for at man får inn fuktighet mellom disse som deretter fanges og danner mugg i det gamle innertaket?
Dobbelte dampsperrer bør man unngå, det er aldri bra.

Hva er det for innertak? Er det et malt gipstak, så kan du ta en latexfog rundt taket i skjøten mellom vegg og tak for å tette det.

Det er en form for spontet trepanel, ca 1 cm tykk tipper jeg. Og det ser nå ut som plasten ovenpå er skadet her og der.

Hvordan blir det om man tetter nåværende skjøt mellom vegg og dette taket, med en form for latex/silikon, og deretter setter ny plast direkte under det gamle taket, før nye takpanel?

Den plasten vil jo bli spikret gjennom med nye takpanel..?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.