Vi måtte åpne opp veggen for å legge elektrisitet og så at det var gipsplater med svart bakside, som type plast.
Huset er bygget 76.
Når jeg har sjekket på forskjellige sider så, hvis jeg har forstått riktig, så etter isolasjon skal det finnes dampsperre og så gips?
Er det i stedet for dampsperre for det finnes ingen.
Når jeg snakket med en snekker så sa han at det ikke er dampsperre på isolasjonen.
Så hvordan skal man gå frem her når man skal sette opp gips igjen?
Ja
du får sette dit aldersbestanding plast når gipsar
Skal ikke det være visse centimeter til alle hull, typ 30 cm over. For de. Går jo ikke. Eller er det nok at man stopper inn litt under det gamle gipset?
Ja om det blir skarvet på bjelken
eller om det går an å teipe skjøten [lenke]
Vet ikke helt hvordan man skal kunne teipe på baksiden.
Tenker.. De har satt gipsplater med plast på baksiden. Altså som sitter fast i gipsplaten. Altså finnes det ingen plast i skjøten mellom gipsplatene. Så kanskje det holder å teipe ny gips og sette på?
Ja om det blir skarvet på regeln
eller om det går å tape skarven [lenke]
Nei! Nei! Denne blå tape er totalt verdiløs. Jeg har opplevd flere ruller som knapt klistrer seg fast på ny plast, ennå mindre på andre overflater. Men deres grønne tape i samme avdeling er suveren. For 120-130 kr er den prisverdig.
Nei! Nei! Denne blå teipen er totalt verdiløs. Jeg har opplevd flere ruller som knapt klistrer seg fast på ny plast, enda mindre på andre overflater. Dog er deres grønne teip i samme avdeling suveren. For 120-130 kr er den prisverdig.
Edit: denne er mye bedre.
[lenke]
Takk for tipset
Men hvordan skal jeg teipe fast dette? På baksiden av gipsplaten eller på lektene og bare dra ned (skal sage åpningen rettere). Blir jo en skjøt uansett hvilket.
Jeg tenkte nok at man skulle tape en bit dampsperreplast der og deretter sette en plate foran på vanlig måte. Det enkleste er hvis du har tilgang til stenderne, men ellers kan du skru fast en bit kryssfiner i den eksisterende gipsplaten og la den stikke ut i hullet for å feste den nye biten og plasten i.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.