Hei, nybegynnerspørsmål igjen.. Jeg skal sette gips i garasjetaket mitt, nå sitter det 22mm spontet panel (heter det vel?) som er spikret i takstolene, kan jeg skru gipsen direkte i dem eller må jeg lekte med noe kraftigere over disse?

Takk på forhånd!

S
Du sier 22, normalt i tak er bare 12,5 mm panel. Nå er det grovt.
Skruer du tett går det bra, normalt settes gips på reglar 60 C/C på vegg og i tak 30 C/C.
Det blir mye skruer opp i gjennom, så pass deg for å skade deg selv om du kryper oppå.
Skruen skal gå i gjennom for å bite bra.

okei takk! ja akkurat det kan bli dumt med skruene som stikker opp. men jeg tenkte bare å legge vindpapp under isolasjonen mot takpanelet og ikke dampsperre, så det kanskje ikke gjør så mye at det blir hull i vindsperrepappen. Den kanskje ikke trengs helt egentlig.

S
At det blir litt småhull i vindsperren har ingen betydning, det var dine knær jeg tenkte på.

Aa, skjønner det :-) men nå er pappen lagt og isolert ferdig oppe, så får bygge en bro på loftet hvis jeg trenger å være der, takk for hjelpen! :-)

Bruk 30-35mm skruer. Det er ingen grunn til at skruen skal gå gjennom. Biter jo ikke så bra i luft.

S skutten11 skrev:
Du sier 22, normalt i tak er bare 12,5 mm panel. Nå er det grovt.
Skrur du tett går det bra, normalt settes gips på lekter 60 C/C på vegg og i tak 30 C/C.
Det blir mye skruer opp igjennom, så pass deg for å skade deg selv hvis du krabber oppå.
Skruen skal gå igjennom for å feste godt.
Hva for 12,5 mm panel er vanlig i garasjetak? Link gjerne. TS du har trolig råspont i taket. Så det er bare å skru opp gipsen direkte på denne.

S
Har ikke sagt bu eller bæ om takmaterialet, normalt med 12,5 mm panel i taket, men TS sier at han har 22 der, og mitt svar var, skru direkte i taket og det tok han til seg
Så det er vel ingen problemer eller annet for gipsen der hva jeg forstår

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.