5.184 lest ·
7 svar
5k lest
7 svar
Gipse tak, kan jeg feste direkte i eksisterende panel i taket?
Hei, nybegynnerspørsmål igjen.. Jeg skal sette gips i garasjetaket mitt, nå sitter det 22mm spontet panel (heter det vel?) som er spikret i takstolene, kan jeg skru gipsen direkte i dem eller må jeg lekte med noe kraftigere over disse?
Takk på forhånd!
Takk på forhånd!
Du sier 22, normalt i tak er bare 12,5 mm panel. Nå er det grovt.
Skruer du tett går det bra, normalt settes gips på reglar 60 C/C på vegg og i tak 30 C/C.
Det blir mye skruer opp i gjennom, så pass deg for å skade deg selv om du kryper oppå.
Skruen skal gå i gjennom for å bite bra.
Skruer du tett går det bra, normalt settes gips på reglar 60 C/C på vegg og i tak 30 C/C.
Det blir mye skruer opp i gjennom, så pass deg for å skade deg selv om du kryper oppå.
Skruen skal gå i gjennom for å bite bra.
okei takk! ja akkurat det kan bli dumt med skruene som stikker opp. men jeg tenkte bare å legge vindpapp under isolasjonen mot takpanelet og ikke dampsperre, så det kanskje ikke gjør så mye at det blir hull i vindsperrepappen. Den kanskje ikke trengs helt egentlig.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 innlegg
Bruk 30-35mm skruer. Det er ingen grunn til at skruen skal gå gjennom. Biter jo ikke så bra i luft.
Hva for 12,5 mm panel er vanlig i garasjetak? Link gjerne. TS du har trolig råspont i taket. Så det er bare å skru opp gipsen direkte på denne.S skutten11 skrev:
Har ikke sagt bu eller bæ om takmaterialet, normalt med 12,5 mm panel i taket, men TS sier at han har 22 der, og mitt svar var, skru direkte i taket og det tok han til seg
Så det er vel ingen problemer eller annet for gipsen der hva jeg forstår
Så det er vel ingen problemer eller annet for gipsen der hva jeg forstår
Klikk her for å svare