I en ny skillevegg forberedte jeg for å montere en dør. Veggen er stivet opp med 45x70 og så er det OSB og gips. Platene sitter kant i kant med stenderne i døråpningen.
Nå har vi bestemt at vi ikke monterer en dør og åpningen skal tettes.
Hvis jeg bare stiver opp i åpningen, monterer plater osv. og sparkler + limer papirremse i skjøten mellom gipsplatene, vil dette holde eller blir det sprekker?
Det er jo mulig å ta ut litt fra allerede monterte gipsplater slik at platen som dekker døråpningen ligger overlappende og festes også i veggens OSB. Er dette verdt bryet eller kanskje nødvendig for å unngå sprekker i veggen? Veggen skal males, ikke tapetseres.
Nå har vi bestemt at vi ikke monterer en dør og åpningen skal tettes.
Hvis jeg bare stiver opp i åpningen, monterer plater osv. og sparkler + limer papirremse i skjøten mellom gipsplatene, vil dette holde eller blir det sprekker?
Det er jo mulig å ta ut litt fra allerede monterte gipsplater slik at platen som dekker døråpningen ligger overlappende og festes også i veggens OSB. Er dette verdt bryet eller kanskje nødvendig for å unngå sprekker i veggen? Veggen skal males, ikke tapetseres.
Ja nettopp, det regner jeg også med å gjøre der jeg ikke allerede har en faset kant. Ellers blir det jo gjerne en liten kul på veggen....NiclasR skrev:
Fordi du har OSB under, er det jo enkelt å få det overlappende. Det er arbeid med å få flatene i samme høyde slik at det ikke synes i visse belysninger, overlappende plater letter dette enormt her.
/Kent
/Kent
Klikk her for å svare