Holder på å sette opp Stringhyller, to seksjoner med tre gavler. |-|-|

Gavlen i midten er festet i trestender og venstre og høyre gavl med molly i enkelgips.

På et eller annet jævla vis klarte jeg å feste gavlen til venstre 3-5 mm for langt til venstre, og jeg får ikke på plass hylleplatene uten en del vold og spenninger i gavlen. Dette gjør selvfølgelig at gavlen bøyes, og det ser for jævlig ut.

Å flytte en molly 4 mm er jo ikke gjennomførbart....

Hvordan ville dere løst problemet?

Jeg skulle ha flyttet alt sammen typ 2 cm i en retning, (opp, ned, høyre eller venstre).

tommib
Ja, du må dessverre flytte alt. Eller skjære ut gipsen og sette inn en ny bit, med plyfa bak. Med tilstrekkelig mye plyfa bak kan du feste direkte i det med treskrue men det trenger å være en solid bit. Samtidig kan samme bit brukes for å feste gipsen tilbake.

M MWHN skrev:
Jeg ville ha flyttet alt sammen typ 2 cm i en retning (opp, ned, høyre eller venstre).
nedover skulle være mulig men det innebærer også ni nye hull i veggen.... Ikke så sugen på å sparkle og male hele veggen på grunn av dette....

tommib
Akkurat med String har du ikke noe alternativ dessverre. Hullene er der de er, det finnes ingen vingelmån i det hele tatt.

tommib
P PurreP skrev:
Hva tror dere om slike her, og jeg klarer å lage 10mm hull delvis hull i hull med det gamle hullet?

[lenke]

Risikoen er jo at pluggen vil gå inn, men med gavlen imellom, så er det jo ingen risiko....
Njaeh.. Bedre å fjerne en bit gips. Kanskje 15x15 cm. Ja, du må sparkle og male om. Vær glad for at det ikke er tapetsert.

tommib tommib skrev:
Med tilstrekkelig mye plywood bak kan du feste direkte i det med treskrue, men det trenger å være en solid bit.
Med tanke på hvor lite det er på innsiden av gipsen med en Molly så trengs vel ingen større plywoodbit.

P PurreP skrev:
Flytte en molly 4 mm er jo ikke gjørbart..
burde kunne gå, om du tar bort mollyen (bryter bort brikken med en morakniv og trykker inn resten av mollyen i veggen) og karver bort 4mm gips på den siden du vil flytte den og så setter i en ny molly der

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.