Jeg skal sette opp gips på en vegg med Treetex. Jeg hadde tenkt å sette opp 6mm reparasjonsgips men ble advart fordi 6mm ikke er sterkt nok. Gipsplatene vil buke inn der man fester skruene.
Noen som har erfaring med gips på Treetex?
Ps. Kom på man kanskje kan lime reparasjonsgips i stedet?
Noen som har erfaring med gips på Treetex?
Ps. Kom på man kanskje kan lime reparasjonsgips i stedet?
Jeg tok også bort treetexen før jeg satte gips. Det er litt jobb og det støver ganske mye, men resultatet blir bra. Hvis man tar bort treetexen først, trengs ingen spesialløsninger med lister siden treetexen og gipsen nesten har samme tykkelse.
Jeg har for noen uke siden gipset 20m vegg med tretex (på råspont) som underlag.
Fungerte kjempebra, jeg brukte 13mm gips og skruer som gikk gjennom tretexen og fikk feste i råsponten.
Fungerte kjempebra, jeg brukte 13mm gips og skruer som gikk gjennom tretexen og fikk feste i råsponten.
Kommer du forbi hovedstaden så hør av deg og sjekk mine vegger. Disse fra -50 er ikke så ujevne at en 6mm gips skulle bule i hvert fall. Stuen rev jeg ned all tapet og deretter tett maling på skjøter og til slutt tapet, og det er ikke noen store groper der. Og så store at det skulle vises gjennom en gipsplate så må du trekke skruen utrolig hardt.saturnus skrev:
Jeg har satt 13 mm gips på tretex med råspont bak, og det har fungert fint fint, men jeg har vært på et jobb i oslo og sett der hadde de promoveringsgips, den var ikke stiv nok så når det begynte å bevege seg kom skruehodene frem i tapetet, ikke spesielt vakkert.
Da får det bli 13mm gips. Gjelder bare å få det fint med nye vindus- og dørkarmer.
Vi har tapetsert Treetex (original fra 1939) i alle seks rom uten noen større problemer. Akkurat på kjøkkenet, som vi jobber med nå, er det imidlertid litt problemer siden vi har fjernet en oppvaskbenk (ubehandlet Treetex bak). Men det er absolutt glatt nok til å sette gips.saturnus skrev:
Klikk her for å svare