Jeg skal sette opp gipsplater på eksisterende vegg. To vegger er betong og en er lettbetong. Veggene er litt smått ujevne så jeg tenkte å lime opp gipsplatene før jeg skrur (?) dem fast. Det er totalt syv gipsplater. Hvilken type lim skal brukes? Fikk tips om noen form for montasjelim tror jeg, men er ganske usikker, det finnes jo en jungel.
Om ujevnhetene du har på eksisterende vegger består av daler, ikke topper, så kan ideen din å lime opp gips fungere. Hvilken som helst "klet" på tube bør fungere, kjøp den billigste du finner på typ Biltema/Jula og øs på....
Men er det bare på noen få steder så forstår jeg ikke hvorfor du ikke i stedet bare sparkler og sliper.
Men er det bare på noen få steder så forstår jeg ikke hvorfor du ikke i stedet bare sparkler og sliper.
Det var en snekker som anbefalte at jeg skulle gjøre slik. Men det er en del å slipe før man kan sparkle.K Kasken skrev:Om ujevnhetene du har på eksisterende vegger består av dale, ikke topper, så kan din idé om å lime opp gips fungere. Hvilket som helst "klet" i tube vil sannsynlig fungere, kjøp det billigste du finner på typ Biltema/Jula og pøs på....
Men er det bare på noen få steder så forstår jeg ikke hvorfor du ikke heller bare sparkler og sliper.
Klikk her for å svare