Hei,
Har en tapetsert gipsvegg og skal ha TV'en oppe på den, men vil jo selvfølgelig ikke ha synlige kabler så tenkte å frese kanaler i gipsen og senere sette opp nye over det.
Er det bare å skru fast de nye platene på den gamle med vanlige gipsskruer eller trengs det noe annet??
Takk så mye
Har en tapetsert gipsvegg og skal ha TV'en oppe på den, men vil jo selvfølgelig ikke ha synlige kabler så tenkte å frese kanaler i gipsen og senere sette opp nye over det.
Er det bare å skru fast de nye platene på den gamle med vanlige gipsskruer eller trengs det noe annet??
Takk så mye
du får jo ha dobbelt så lange skruer så du kommer gjennom og kan bite i bjelkene/platene
Jeg ville nok fjerne den gipsen du har for du trenger å sette opp kortlinger akkurat som ByggaNytt sier. Så har du problemet med vegguttak, vinduskarmer, dørkarmer, taklist og gulvlist mot møtende vegger. Hvordan tenkte du å feste TV-holderen? Det blir mange spørsmål.
Om det er en vegg uten vinduer og dører må det enkleste være å som evoline foreslår å frese inn rør for kabler og så gipse et nytt lag. Skjær ut en rute i gipsen og skru på en bit plywood å skru TV-en i (fest i stenderne). De nye gipsplatene skrus med 41mm gipsskruer i stenderne.
Om det er en vegg uten vinduer og dører og det er plass, ville jeg lekt på og laget en ny vegg utenpå. Gode muligheter for rør og festepunkter for alt du kan tenkes å ville skjule i veggen.
Veggen er uten vinduer og alt annet.
Tenkte å henge opp TV'en (11kg) som vanlig gjennom dobbelt-gipset og inn i stenderne.
Tenkt å frese inner-gipset og dra antenne og strøm-kontakt i det, så ha en det nye gipset over det og opp med nye uttak for antenne og strøm på det nye gipset.
Tenkte å henge opp TV'en (11kg) som vanlig gjennom dobbelt-gipset og inn i stenderne.
Tenkt å frese inner-gipset og dra antenne og strøm-kontakt i det, så ha en det nye gipset over det og opp med nye uttak for antenne og strøm på det nye gipset.
Det jeg har gjort i alle mine installasjoner er å ta hullsagen og bore et hull som skjules av TV-en. Skal du ha TV-benk i underkant så bruker du hullsag også der.
Ellers kan du lodde oppfra med en liten spiker/skrue i snor, bore nødvendig hull slik at kontaktene går gjennom, lodde på innsiden, fange opp skrue/spiker med magnetisk skrutrekker el. lignende og trekke gjennom kablene.
Har du isolasjon i veggen blir det jo litt mer utfordrende riktignok.
Har gjort dette et antall ganger med veldig bra resultat
Lykke til!
Ellers kan du lodde oppfra med en liten spiker/skrue i snor, bore nødvendig hull slik at kontaktene går gjennom, lodde på innsiden, fange opp skrue/spiker med magnetisk skrutrekker el. lignende og trekke gjennom kablene.
Har du isolasjon i veggen blir det jo litt mer utfordrende riktignok.
Har gjort dette et antall ganger med veldig bra resultat
Lykke til!
Klikk her for å svare