Hei! Rev et kjøkken. Flisene satt med en avstand på 20mm med lim fra kjøkkenbenk til vegg/stamme, som er av blåbetong. Nå når jeg skal sette nye fliser, trenger jeg å fylle ut disse 20mm fra veggen med enten pussmørtel eller gips. Hva blir best for å oppnå et jevnt resultat som jeg deretter kan sette fliser på? Veggen er ganske jevn. Men hva skal man tenke på når man f.eks. skal sette opp gips? Hvilken plugg bør man bruke? Legger ved bilder for større forståelse!
Ujevn vegg av blåbetong i et kjøkken, med en benk og en plastpose i forgrunnen. Veggen skal klargjøres for flislegging.

Ødelagt kjøkkenvegg av blåbetong eksponert etter riving av fliser, med vask og benkeplate i rustfritt stål i forgrunnen.

En grov kjøkkenvegg med blåbetong eksponert etter riving av fliser. En plastpose på en metallbenk ved siden av veggen.

S
Kanskje nettingveggen med galvatnett og så pusse. Primera ordentlig før og etter for å motvirke porøse overflater. Hvis du skal feste noe i veggen, bruker du jo noe solid som går gjennom pussen og et godt stykke inn i betongen.

Mikael_L
Kunne man tenke seg å "lime" på en minerittplate med hjelp av flislim eller pussmørtel?

• Liker
sulfobus
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.