5.326 lest ·
6 svar
5k lest
6 svar
Gips mot stendere/losholter eller mot spikerslag?!
Først blir det 95mm isolasjon mellom eksisterende veggkonstruksjoner. Plast. 45x45mm stendere horisontalt for litt ekstra isolasjon + kabling.
Tenkte så å sette gips. Bør denne monteres direkte mot 45x45 stenderne (med kortlinger på utvalgte steder) eller skal jeg sette tynne paneler mot stenderne og så kjøre med gips? Eller hvordan ville dere ha gjort det?
Takk på forhånd!
/Klas
Tenkte så å sette gips. Bør denne monteres direkte mot 45x45 stenderne (med kortlinger på utvalgte steder) eller skal jeg sette tynne paneler mot stenderne og så kjøre med gips? Eller hvordan ville dere ha gjort det?
Takk på forhånd!
/Klas
Takk for synspunktene!
Hvis jeg skulle legge et lag med OSB på de horisontale lektene + kortlingene. Da kan jeg jo skru ganske friskt. Og deretter legge et lag stående gips mot OSB'en. Ville det funket, eller blir underlaget for dårlig for gipsplatene?
Da ville man jo samtidig få vegger som er utmerkede å feste hyller osv. i samtidig.
MVH
Klas
Hvis jeg skulle legge et lag med OSB på de horisontale lektene + kortlingene. Da kan jeg jo skru ganske friskt. Og deretter legge et lag stående gips mot OSB'en. Ville det funket, eller blir underlaget for dårlig for gipsplatene?
Da ville man jo samtidig få vegger som er utmerkede å feste hyller osv. i samtidig.
MVH
Klas
Den gips man setter i taket fester man (jeg har da ikke sett noen gjøre noe annet) på glespanel. Hvorfor skulle ikke det funke på vegger... visst vegger har større påkjenning enn tak, men å måtte gå opp til 2"2 virker vel overdrevet. OSB er jo anerkjent og har den fordelen at du ikke, som vi mindre bemidlede som bare har råd til bord og lekter, må skrive bok om hvor du har noe bak gipsen. Kjøpte en regelsøker fra Black&Decker men den var helt verdiløs! Så har du råd med OSB, kjør på! Eller råspont om man vil ha naturlige materialer uten lim. Selv fører jeg min bok 
Klikk her for å svare