Begynner å bli litt gal av dette nå. Har begynt å remontere nye gulvlister i leiligheten vår etter maling osv er ferdigstilt.

Mot veggene vi selv bygget var det ingen problemer, 40x1,7 mm hvitlakkert dykkert, en vegg fikset på noen minutter.

Mot de gamle metallstenderne blir det verre. 40x1,7 fester bra til å begynne med, men den siste centimeteren stopper mot stenderen, uten å gå igjennom, og så fjærer alt tilbake ut igjen.

25x1,4 går selvfølgelig inn som de skal, men fester ikke godt nok i gipsen.

Alternativene jeg har funnet i butikkene er 30x1,4, som jeg gjetter ikke vil sitte godt nok, og 35x1,7, som er for lange.

De jeg har fått på plass hittil sitter med 40x1,7 som jeg har klippet av den siste centimeteren på, føles ikke som en holdbar metode å fortsette med.

Er det mulig å finne noe som fungerer et sted? 29x1,7 ville vært ideelt, 30mm burde fungere det også.

Vil gjerne unngå å skru fast greiene, de gamle soklene var tross alt spikret, men har ikke lengre målene på disse spikrene.

Vanskelig å spikre dette for hånd. Anbefaler en dykkertpistol i stedet. I verste fall skru og dekk hodet med en hvit latexfug. Mitt tips

S
spikrer du rett på? testet å stille spikeren skjevt?

Lim i stedet, gips og plåtreglar er ikke mye å spikre i.

S
nei men det funker bedre når spikeren er på skeiv inn i gipsen.
så klart er lime bra også

Mjo, har sett pistol nevnt på flere steder. Føles litt unødvendig dog, da jeg i snitt slår inn rundt 10 spiker/år.
Hva er det egentlig som går bedre med pistol? Går spikeren gjennom reglene kanskje?

Jeg spikrer rett. I hvilken retning skal man i så fall skråstille?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.