Hei alle
Jeg vil sette gipsvegg mot vår kjellervegg.
Väggen er av isoblokk, slammet på begge sider, & med dreneringsplater på utsiden.
Så ingen fuktighet bør kunne trenge igjennom, synes jeg.
Synes dere jeg burde ha en luftspalte mellom mur & gips likevel? Hvis mulig vil jeg unngå det for å spare plass.
Jeg lurer på om man kan sette en underlags-papp mellom muren & gips uten luft.
Synspunkter ?
Jeg vil sette gipsvegg mot vår kjellervegg.
Väggen er av isoblokk, slammet på begge sider, & med dreneringsplater på utsiden.
Så ingen fuktighet bør kunne trenge igjennom, synes jeg.
Synes dere jeg burde ha en luftspalte mellom mur & gips likevel? Hvis mulig vil jeg unngå det for å spare plass.
Jeg lurer på om man kan sette en underlags-papp mellom muren & gips uten luft.
Synspunkter ?
Takk Anders.
Jeg satte innerpanel mot muren i et annet rom. Der relet jeg med 30mm tre som jeg hadde heftet underlagspapps-remsor bak.
Men i dette rommet vil jeg virkelig spare plass, & vil helst ikke pusse
Jeg satte innerpanel mot muren i et annet rom. Der relet jeg med 30mm tre som jeg hadde heftet underlagspapps-remsor bak.
Men i dette rommet vil jeg virkelig spare plass, & vil helst ikke pusse
Når jeg gjorde badet festet jeg Jackons våtromsplater direkte på muren med deres "slagdymlinger" som forborras og slåes inn. Det er nesten som en stor ekspansjonsnagle med stor flat hode.A AndersS skrev:
Jeg tenkte at de kanskje funker på gips også om man er veldig forsiktig.
....men isoblokkene er vel tette i dette henseende?
I så fall limer man vel opp gipsplatene? Finnes mørtel for det eller så bruker man pussmørtel som er klissete....
Kanskje en samtale til produsenten av isoblokkene for å verifisere at det ikke er en dum idé å droppe luftspalten?
I så fall limer man vel opp gipsplatene? Finnes mørtel for det eller så bruker man pussmørtel som er klissete....
Kanskje en samtale til produsenten av isoblokkene for å verifisere at det ikke er en dum idé å droppe luftspalten?
Klikk her for å svare