Hei!
Står her med en riven vegg rett under en bjelke. For å få taket jevnt trenger jeg å bygge det opp. Min plan er gipsmurpuss etterfulgt av sparkel og deretter maling. Har gjort det andre steder med suksess. Har imidlertid to spørsmål.

1. Vil det feste seg til stålbjelken? Hvis ikke, er primer nok, eller hvordan bør jeg gå frem for å få det til å feste seg? Jeg er en glad amatør, og byggevarehandelen kunne ikke hjelpe meg.
2. Jeg er usikker (og kan ikke måle akkurat nå), men det KAN være slik at jeg må bygge mer enn de 60mm produktet klarer. Betyr det at jeg kan legge tykkere lag så lenge det får tørke imellom, eller må jeg arme da? Hvordan pleier man isåfall å arme slike små arbeid innendørs? En variant av hønsenetting som jeg fester inn i materialet på sidene? Og nå blottlegger jeg virkelig min uvitenhet: legger man nettet og prøver å "trykke opp" puss innenfor det, eller legger man litt mørtel og monterer nettet etterpå? Jeg mislykkes i googlingen.

Eller finnes det lettere/bedre alternativer?

/Erik
Riven vegg med synlig stålbjelke og støttebjelker i taket. Murt struktur rundt bjelken, delvis dekket av puss. Byggeprosjekt pågår. Revne vegger under en stålbjelke, med eksponert murstein og betong. To støttestenger plassert under taket for bygging. Revne murstein under en ståldrager, viser rufsete kanter på vegg og tak, klar for restaurering med gips og sparkel ifølge innlegget.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.