Tre rom skal bli ett. Takene i de tre rommene har i dag planspacklet tretex, masonitt og innertakplater av tretex, altså forskjellige høyder, så alt må ned. Over det eksisterende taket er det tre, spontet. Vil erstatte tretex og masonitt med gips, renoverings eller vanlig. Hvilket er best?
Kan gipsen settes direkte i tretaket eller kan det bli noen problemer, for eksempel at det blir for tett eller noen andre problemer?
/Bosse
Kan gipsen settes direkte i tretaket eller kan det bli noen problemer, for eksempel at det blir for tett eller noen andre problemer?
/Bosse
Bruk ekte takgips. Det kan du skru i tretaket ja. Lei en plateheis så sparer du mange bekymringer.
Om det blir for tett eller utett kommer helt an på hva som er ovenfor. En etasje til? Skal ikke være noe problem. Kaldt loft? Sett byggplast først.
Om det blir for tett eller utett kommer helt an på hva som er ovenfor. En etasje til? Skal ikke være noe problem. Kaldt loft? Sett byggplast først.
Over rommet er loftet. Isolert med kutterspån. Antar at det betyr at jeg trenger plast i taket og deretter gips.
Vil jo ikke skape noe kondens eller muggkonstruksjon.
/Bosse
Vil jo ikke skape noe kondens eller muggkonstruksjon.
/Bosse
Når har man tettesjikt i tak?
Er det kutterflis så skal du ikke bruke plast, nei. Kutterflis puster ut fuktigheten.
Som du ser @Bosse#3617 - plastens være eller ikke være er ikke helt ukontroversiell... (Jeg tilhører selv skeptikerne men det kan vi ta en annen gang...)
Situasjonen akkurat nå er vel at man skal ha plast hvis man har for eksempel glass- eller steinullisolasjon på kaldloftet, men ikke hvis man har for eksempel sagflis eller innblåst cellulose.
Situasjonen akkurat nå er vel at man skal ha plast hvis man har for eksempel glass- eller steinullisolasjon på kaldloftet, men ikke hvis man har for eksempel sagflis eller innblåst cellulose.
finns annen plast å montere når det er løsull av papir. så plasten finnes der allltidricebridge skrev:
Som du ser @Bosse#3617 - plastens være eller ikke være er ikke helt ukontroversiell... (Jeg tilhører selv skeptikerne men det kan vi ta en annen gang...)
Situasjonen akkurat nå er vel at man skal ha plast om man har for eksempel glass- eller steinullsisolasjon på kaldloftet, men ikke om man har for eksempel spon eller løsull av papir.
Klikk her for å svare