Jeg har bygget en trapp til vårt uisolerte loft som jeg nå holder på å isolere under og deretter legge gips. Trappen er 775 bred og dermed er cc 730. Har kappet en gipsplate i tre deler for å kunne skjøte på høyden, men merket at det glipper litt mellom platene, så jeg trenger antagelig noe å skjøte med bak. Tenkte først på en masonitt, men kanskje er en gipsremse bedre? Noen ekstra regler fungerer ikke, og jeg vil ha en så tynn bit som mulig, uten at det blir for dårlig.

Så, masonitt, gips, noe annet?

Bilde? Var ikke lett å forstå din beskrivelse. Alltid bra med et bilde så selv vi trege i skriftspråket forstår!

En uferdig konstruksjon med trepanel og OSB-plater på veggene. Veggen er delvis kledd med gipsplater, sannsynligvis i et trappeløp.

En bit 12 mm kryssfiner eller OSB fungerer bra. Eller en metallremse

Ja det der går ikke å få sprekkerfritt når det sparkles.
Jeg hadde satt en planke gjerne 28x70, men går sikkert bra med 22mm.

Det får bli osb da jeg ikke vil sette inn tykkere bak, vil ikke presse sammen isoleringen mer enn nødvendig.

Jeg hadde nok reget opp med en 45a til og så osb og gips på det, det blir jo ikke mye til isolasjon bak der.

Jeg har 90mm isolasjon bak så 45a kan jeg ikke lekte opp med.

ThomasLindgren skrev:
Jeg har 90mm isolasjon bak så 45a kan jeg ikke bruke.
Tenkte jo snarere på å utvide isolasjonen med 45.
Du får jo stort sett ingen isolasjon der trinnene går ut på baksiden.

Jeg har reglet ut 90mm på vangelementene allerede så jeg får 90mm isolasjon overalt. Jeg har satt 45mm-regelen på sideveggene 45mm fra vangelementene også, så jeg har 45mm isolasjon over hele bredden, og så 45mm mellom reglene lengst ut.

Jaha, trappen blir "kald" og døra nede?

Jepp, isolert boddør.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.