Skal bygge en garderobe langs en skråvegg - ca 2m bred. Hvilket materiale er mest egnet å bygge med? Spon? MDF?

Takk på forhånd.

/Magnus
 
Totte_S
Hvor høyt blir det og hvordan har du tenkt å kle den? Ikke i det hele tatt, farge, tapet, trepanel...?
Våre skråtaksgarderober bygde vi som alle andre innvendige vegger, dvs. stenderverk med spontet panel. Drøyt to meter høye. Smelter fint inn i rommene.
Det synes du kanskje blir for klumpete?
Om ikke massive furuplater er din greie, så ville jeg nok valgt MDF fremfor spon. Spon har man muligens i gulvet, muligens....
 
Jeg ville i så fall tatt spon før MDF... Hvorfor? Spon må være billigere. Iofs ikke det beste materialet å skru fast kroker i men...

Om jeg fikk bestemme helt selv skulle jeg settePlywood eller osb. Alt. kle en gips utenpå for maling.
 
Takk!
 
Jeg holder akkurat på med en sånn garderobe.
4,5 m lang blir den, 3 dobbeldører.
Sponplate blir så skranglete, og MDF holder dårlig i hjørnene, så jeg valgte 20 mm limtreplater som veggmateriale, på 2x3" reisverk. Skrudd og limt, bygde som møbelsnekkeren så ikke malingen sprekker
med tiden. Platene er ikke billige, kjøpte på K-rauta.
Dørene ble kjøpt ferdige, spesialbestilte. Kostet ca 9000 for 6 stykker.
Men heller det enn at man blir misfornøyd. Jeg har hvitmalt perlespont i taket, så jeg vurderte at det ville bli litt vel stripete med panel på garderobeveggene også.
 
Litt vel heftige tall for meg dessverre. 9000:- for garderobedører :-X
 
Så finnes jo melanin, finert MDF osv...
Alt avhenger av hvordan du vil at det skal se ut.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.