Hei! Trenger litt hjelp med ideer angående takstolsbygging på dette. Den gamle garasjen er 9 meter og består av ytong stamme og den høyre delen har ytongtak, men det venstre tretak som de har kledd med papp. Nå har jeg støpt en ny plate som jeg skal bygge en ny garasje på, den er 5 meter bred og 7 meter dyp. Veggene skal reises med 120X45 og bli 2400 høyt. Den gamle garasjen er 230 i ytterkant så jeg skal bygge en "liten vegg" på det venstre for å få samme høyde. Jeg har tenkt å bygge takstolene i løsvirke da ferdige til dette bygget ville bli for dyre, tanken er å bruke 220 x 45 i "bunnregelen" i den nye garasjen + 195X45 i overregelen og deretter støtte den ned på det "gamle" taket. Er jeg helt ute og sykler? Har så tenkt å legge hele plater av tp20 + duk og lekter (ikke rupanel).
Hei! Jeg forstår jeg uttrykte meg feil: jeg vil bygge et helt nytt tak over alt sammen MEN i samme retning som det andre. Tanken var litt om hvilke dimensjoner jeg skulle trenge å bruke? Det vanskelige er jo at den nye garasjen til h har bredden 5 meter og den "delen" blir jo selvbærende, derimot kan man jo på den "gamle" garasjen bruke i prinsippet hele taket som støtte for takstolen.
Klikk her for å svare


