Milkshaken skrev:
Men om du skal satse på Kerto, så kanskje du skal satse direkte på et sperretak... ja altså ikke Kerto i en tradisjonell takstolkonstruksjon, men nettopp som frittbærende takstol.... rundt 35cm i høyde bør vel rekke synes jeg.... Sperretak er pent og luftig.
Føles som det kan bli litt vel høyt.... huset blir jo tross alt ca 7,3-7,4 meter høyt,.. hvilket gjør at det nok blir litt vel luftig :)

JanneL skrev:
Skulle det ikke være mulig å legge inn to langsgående bjelker i stedet for én. Innbiller meg at man da kunne gå ned i bjelkedimensjon samt at man fra disse bjelkene kunne montere støttebena.
Ok. Jeg skal faktisk høre. Takk for idéen.

/Benny

Snailman
Ja, akkurat ja. Slike, men i fagverkskonstruksjon, så burde det jo bli kanon.

Venter på at Nässjö takstolsfabrik skal komme tilbake etter ferien deres bare nå...

å få takstoler med løs toppdel er veldig vanlig så det burde ikke være noe problem, har presset hvor mange sånne som helst:)

akkurat jeg har takstoler på mitt hus med spennvidde 10m (hvorav ca 80cm hver side overheng utenfor huset) 45 grader helling altså 5m høye - de kom i 2 deler kuttet rett over hanebjelken tror jeg det heter og med ferdige spikerplater - når man satte dem sammen skulle man spikre et visst antall spikre i spikerplaten.

angående bjelker, så har jeg en bjelke i midten av huset - dine takstoler bør bli litt større enn mine - så det kreves nok kraftig dimensjon for å klare seg uten bjelke - eller annen type takstol

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.