Skal heve min kjøkkenbenk med 45x45-reglar. Reglene ble anskaffet for et par måneder siden og har stått innendørs siden da. Naturligvis har de nå vridd seg en del. Gjør ikke mye for de deler av som ikke vender utover, men de delene som faktisk kommer til å synes og skal males osv vil jeg selvfølgelig motsatt at skal sitte så fint som mulig og ikke heller vri seg senere.

• Er det verdt å fortsette med disse reglene, tvinge dem på plass (kanskje til og med med varme/damp) og deretter fikse med tvinger? Vil de uunngåelig begynne å krangle igjen senere, selv etter at jeg har limt/skrut/spikret dem fast i ønsket posisjon?
  • Skal jeg dra av gårde og skaffe nye reglar og montere dem? Disse vil vel også begynne å vri seg når de begynner å tørke? Eller skal jeg skaffe en annen type treverk?

Har satt av søndagen til dette og byggevarehusene stenger vel snart så om noen har noe klokt å si om dette blir jeg kjempeglad! :)

Vride trelister fastklemt med tvinger for å justere og rette dem ut før montering i et kjøkkenprosjekt.
Trepanel på kjøkkenvegg, sett fra siden, med hvite skap under; diskusjon om bruk av 45x45-reglar som har vridd seg og vurdering av alternative løsninger. Trebjelke, 45x45 mm, del av kjøkkenprosjekt. Bjelken viser synlige sprekker og er delvis bøyd, lagt over en annen bjelke foran en kjøkkenbenk.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.