offlarjon
Har en bod på 15 kvm der den ene døren er skjevt montert, noe som gjør at den ikke kan lukkes ordentlig. Har ikke brydd meg om det tidligere, både fordi vi kun oppbevarer redskap osv. her, men mest fordi det mer handler om en skjønnhetsfeil. I forbindelse med ommaling tenkte jeg imidlertid å gjøre noe med det. Det enkleste hadde vært å løsne på hengslene og bare flytte døren noen centimeter opp - problemet er bare at jeg mistenker at døren kanskje glir ned i de gamle skruehullene igjen, siden det er relativt kraftige skruer og døren veier en del. Finnes det noe ekstra sterkt kjemisk tre alternativt fugemasse som kunne ha fungert? Det handler jo hovedsakelig ikke bare om å tette hullene i dette tilfellet, men først og fremst om at utfyllingen skal være sterk nok, siden skruehullene kommer såpass nær hverandre.
Vis vedlegget 339485

Går det ikke an å legge noen klosser under hengslet så døren kommer opp litt?

• Liker
offlarjon
  • Laddar…
J
Kjøp en tube monteringslim. Fyll de gamle hullene med patronpistolen og la det tørke … hvis det ikke fungerer med skiver.

• Liker
offlarjon
  • Laddar…
janwide
Bor opp og lim inn treplugger i de gamle skruehullene.

• Liker
offlarjon
  • Laddar…
Borr opp hullene og lim på en 10mm rundstav.
Alternativt noen av plastic padding prod som keramisk tre eller supersparkel.

• Liker
offlarjon
  • Laddar…
offlarjon
OK, takk for hjelpen alle - føles som om jeg har flere bra alternativer å gå på nå! :)

• Liker
Jocke Best
  • Laddar…
offlarjon
Gikk til slutt med på forslaget med rundstav + lim så nå har jeg en fungerende dør igjen. Takk :)

• Liker
Mazen og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.