Takk for omtanken. T-vind, som jeg har brukt, har ikke den egenskapen. Man kan bøye den etter eget ønske, se bilde. men der skremte du meg skikkelig! :-)

• Instruksjoner om lagring og håndtering av T-Vind vindbeskyttelse med innbygd UV-beskyttelse.
  • Liker
ylven og 1 annen
  • Laddar…
T torporoman skrev:
En tanke angående vindsperre. Det pleier… QUOTE]
Se mitt innlegg nedenfor. /Z

Veldig bra! Ingenting å gjøre ellers. Fuktighet beveger seg vel alltid oppover. Varm luft er lettere enn kald osv. :)

Trengs det noen duk om man tetter grunnen ordentlig innenfra med leirmørtel? Kan det bli gulvdrag om grunnen er ordentlig tettet?

Gulvet på plass, 25x170 gulvplanker. Beskyttelsespapp og masonitt beskytter gulvet under det fortsatt arbeidet. Golvet består av 25x170 mm golvplanker dekket med beskyttelsespapp og masonitt. Under ses lag med stein og treverk i byggeprosessen. Gulv etableres med 25x170 gulvbord, beskyttet av papp og masonitt. Verktøy og materialer rundt i et pågående byggeprosjekt. Gulv installert med 25x170 gulvbord, beskyttet med papp og masonitt. Verktøy og materialer på gulvet, delvis grønne omgivelser utenfor. Nå tette enda en runde med leire, duk og papp. Panel og isolere tak mm, men det får bli i en annen tråd tenker jeg meg.

• Liker
Bogetorp og 3 andre
  • Laddar…
nikasp
Bra jobbet!

• Liker
JuggeH og 2 andre
  • Laddar…
Bumpar denne, vurderer lignende grunn for renovering av en gammel utbygging. Men lurte litt, finnes det noen grunn til at man ikke kunne isolere med et lag av cellglassplater i bunnen og så fylle opp med hasopor etter det?
Tenker at det burde gi et mye mer isolert gulv? Burde jo kunne få til en mer enhetlig og kompakt isolasjon enn om man bare heller hasopor?
Tenker jeg helt feil?

nikasp
E EliasF skrev:
Bumper denne, vurderer lignende grunn for renovering av en gammel utbygging. Men lurte litt, finnes det noen grunn til at man ikke kunne isolere med et lag cellglasskiver i bunnen og så fylle opp med hasopor etter det?
Tenker at det burde gi et mye mer isolert gulv? Bør jo kunne få til en mer enhetlig og kompakt isolasjon enn om man bare heller hasopor?
Tenker jeg helt feil?
Hva menes med cellglass, gullfiber? Blir i så fall som en svamp full med fukt med tiden. Og mus liker også å bo i eventuelt tørre deler. Finessen med hasopor eller leca er jo at det er kapillærbrytende.

Ja akkurat den typen av plater du lenket til, vi brukte dem når vi støpte en plate, veldig enkle å jobbe med sammenlignet med celleplast og som jeg forstår i prinsippet samme materiale som hasopor?
Tenkte mest at man burde kunne få til et kontinuerlig lag isolasjon og om man i tillegg teiper sømmene så burde fuktbelastning høyere opp reduseres?

Du vil ikke ha en fuktspære på den kalde siden.

Cellglassblokkene er jo vanntette så fuktsperren blir like mye på den varme siden.

Hvis du legger tette skiver i bunnen og pukk oppå så blir det ikke sånn.

Knust stein legger man under, ikke oppepå.

E EliasF skrev:
Men funderte litt, finnes det noen grunn til at man ikke skulle kunne isolere med et lag cellglasskiver i bunn og så fylle opp med hasopor etter det?
Men nå var det ikke så Elias tenkte gjøre.
(Hvordan får man sitatet på riktig sted? )

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.