Gulvet på plass, 25x170 gulvplanker. Beskyttelsespapp og masonitt beskytter gulvet under det fortsatt arbeidet. Nå tette enda en runde med leire, duk og papp. Panel og isolere tak mm, men det får bli i en annen tråd tenker jeg meg.
Bumpar denne, vurderer lignende grunn for renovering av en gammel utbygging. Men lurte litt, finnes det noen grunn til at man ikke kunne isolere med et lag av cellglassplater i bunnen og så fylle opp med hasopor etter det?
Tenker at det burde gi et mye mer isolert gulv? Burde jo kunne få til en mer enhetlig og kompakt isolasjon enn om man bare heller hasopor?
Tenker jeg helt feil?
Bumper denne, vurderer lignende grunn for renovering av en gammel utbygging. Men lurte litt, finnes det noen grunn til at man ikke kunne isolere med et lag cellglasskiver i bunnen og så fylle opp med hasopor etter det?
Tenker at det burde gi et mye mer isolert gulv? Bør jo kunne få til en mer enhetlig og kompakt isolasjon enn om man bare heller hasopor?
Tenker jeg helt feil?
Hva menes med cellglass, gullfiber? Blir i så fall som en svamp full med fukt med tiden. Og mus liker også å bo i eventuelt tørre deler. Finessen med hasopor eller leca er jo at det er kapillærbrytende.
Ja akkurat den typen av plater du lenket til, vi brukte dem når vi støpte en plate, veldig enkle å jobbe med sammenlignet med celleplast og som jeg forstår i prinsippet samme materiale som hasopor?
Tenkte mest at man burde kunne få til et kontinuerlig lag isolasjon og om man i tillegg teiper sømmene så burde fuktbelastning høyere opp reduseres?