Hadde mistanke om at det var slik...
Skal legge nytt gulv og tok løs sokler og rev litt i plastmatten og fant fukt i et hjørne.

Har ikke en anelse om hvor det kommer fra!?! Ser ut til å være begrenset til dette hjørnet. Å enda mindre anelse om hva jeg skal gjøre med det??

Noen som kan hjelpe...?

//Sara

• Fuktskada i hjørnet ved terrassedør, plastmatte delvis fjernet, åpen dør til terrasse med utsikt mot hagen, radiatoren under vinduet.
  • Fuktskadet hjørne med revet plastmatte og synlig fukt bak gulvsokkelen. Hånd som drar i plastmatten for å avsløre skaden.
Kan det være så at det har kommet inn via døren? kanskje et rimelig begrenset problem da.

Meld det til ditt forsikringsselskap

jeg blir så trøtt! hadde nylig en takstmann hjemme for å sjekke en lekkasje på badet.. :/
skulle visst om dette da også!

Jeg ville tippet at det renner inn ved vinduet eller døren. Opplevde selv noe lignende, og da var hele syll tært. Det hadde sivet inn litt vann gjennom en glipe i vinduskarmen når det regnet mot vinduet.

Vanskelig å si bare med disse bildene som hjelp, men lekkasjen kommer trolig fra en feil i monteringen av vindu-dør kombinasjonen. Har noen metallplater eller et deksel på utsiden havnet skjevt eller blitt montert feil. Noen ganger trenger vann inn på de mest merkelige måter når vinden står på. Hva er det utenfor døren, balkong eller terrasse? Er det metall under trallen? Kan det stå vann under trallen? Nå er skaden allerede skjedd, så det er bare å finne årsaken raskt så det ikke blir verre.

Milkshaken
Hmm. Det ser ut som en balkongdør. Under trallen er det sikkert falsede plater som går opp og inn mot fasaden, fenomenet skyldes sannsynligvis at det fra starten ikke var ment å ha en balkong, men bare blikkstak, når man da bygger på med trall eller lignende, så hindrer det snøen i å renne av, vannet fra regnet blir liggende i trallen og kryper inn osv...
Du må sannsynligvis rive bort døren, pluss litt til under, sjekk i taket på etasjen under og se hvor mye fuktighet som har rent ned der...
Har dere kjøpt huset innen 10 år, og også fikk det inspisert, så kan dere sannsynligvis påberope skjult feil.

nå har det regnet halve natten så jeg tenkte at jeg skulle se noe mer hvorfra det kan tenkes komme.. men ikke! nå er det tørt.
det er balkong utenfor, altantak under men det kan ikke stå vann under.

derimot sitter ikke takrennen (eller rettere sagt bordet takrennen sitter i) fast riktig så det drypper ned en del vann og det spruter jo....
men da burde det ha blitt vått nå når det regner..

blir gal!

snakket med forsikringsselskapet og dersom problemet kom utenfra er det ikke noe som dekkes av forsikringen. :/

Legg ut bilder fra utsiden slik at det går an å sjekke, gjerne detaljfoton av platene.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.