Nå tenker jeg å ta opp et spørsmål som kommer titt og ofte, og alle er like uenige.
Men vil ha litt siste input bare.
Mitt verksted. Det kommer ikke til å være varmt der året rundt. Under de kaldeste vinterdagene vil det nok bare være rundt 0 grader. Det vil si, varmes opp når jeg er der.
Så spørsmålet er. Skal jeg ha plast rett før gipsen i taket og på veggene, eller kanskje bare papp? Eller dropper jeg det helt?
Veggene er: trekledning, 28*70, papir. 45*95 45*45 og så er spørsmålet hva jeg skal ha før gipsen. (Jeg legger kabler utenpå og derfor har jeg ingenting imellom)
Taket er.
Takstoler der det ligger 200+ isolasjon, så under 28*70. Og så der. Papir eller plast?
Som sagt ingen lange utlegninger om hvordan det fungerer, men mer. Hvordan ville du ha gjort med tanke på at det ikke kommer til å være varmt der året rundt ...?
Takk for svar

Men vil ha litt siste input bare.
Mitt verksted. Det kommer ikke til å være varmt der året rundt. Under de kaldeste vinterdagene vil det nok bare være rundt 0 grader. Det vil si, varmes opp når jeg er der.
Så spørsmålet er. Skal jeg ha plast rett før gipsen i taket og på veggene, eller kanskje bare papp? Eller dropper jeg det helt?
Veggene er: trekledning, 28*70, papir. 45*95 45*45 og så er spørsmålet hva jeg skal ha før gipsen. (Jeg legger kabler utenpå og derfor har jeg ingenting imellom)
Taket er.
Takstoler der det ligger 200+ isolasjon, så under 28*70. Og så der. Papir eller plast?
Som sagt ingen lange utlegninger om hvordan det fungerer, men mer. Hvordan ville du ha gjort med tanke på at det ikke kommer til å være varmt der året rundt ...?
Takk for svar
Jeg forestiller meg at det spiller mindre rolle i et verksted enn i boligareal fordi man ikke produserer så mye fukt. Hvor ofte kommer du til å lage mat, henge opp vask eller dusje i verkstedet? Kommer flere personer til å sove der permanent? Noen hevder at man ikke bør ha plast i veggene om det ikke er oppvarmet hele tiden. De lærde får forklare hvorfor, men jeg tror ikke det er så kritisk hvordan du gjør det.
Erik
Erik
Men i stedet kjører man inn dyvåte biler og med snø på 
Jeg kommer nok til å kjøre uten plast og legge papp oppå isolasjonen for at det ikke skal blåse rett inn.
Må komme tilbake med rapport om 10 år
Jeg kommer nok til å kjøre uten plast og legge papp oppå isolasjonen for at det ikke skal blåse rett inn.
Må komme tilbake med rapport om 10 år
Jeg la plast bak gipsen i garasjen da det er oppvarmet året rundt, men kun ca 5-10 grader.
Spiller antagelig ingen rolle som du skriver. Jeg hadde en overdrevet frykt for fukt og installerte en liten vifte som går en halvtime et par ganger hver dag og bytter ut luften. Riktig eller feil?
Spiller antagelig ingen rolle som du skriver. Jeg hadde en overdrevet frykt for fukt og installerte en liten vifte som går en halvtime et par ganger hver dag og bytter ut luften. Riktig eller feil?
Jeg kommer til å kjøre luftavfukter så fort som jeg varmer den minste lille ting da jeg kommer til å ha en del plåtrena saker. Så jeg dropper nok plasten helt.
Klikk her for å svare