Har et hus fra 1968 med kjelleretasje i skråning. Huset er ikke omdreneret. Når vi tok bort originaltapeten mot ytterveggen i et av rommene, så det på enkelte steder ut som fukt. Veggen er dog ikke merkbart fuktig og kjelleretasjen er ellers tørr. Spørsmålet er nå hvordan vi best håndterer dette. Legger ved noen bilder så dere kan se. Holder det å male med silikatmaling? Eller hvilke tiltak anbefales?
 
  • Fuktig vegg i kjeller med synlige flekker og en stikkontakt, antageligvis fra et hus fra 1968, med avskallet tapet rundt stikkontakten.
  • Fuktflekk på en vegg etter å ha fjernet tapet i et hus fra 1968; mulig tegn på fuktighet i kjellerområdet.
BirgitS
ColonelKurtz ColonelKurtz skrev:
Veggen er dog ikke merkbart fuktig og kjellerplanet er ellers tørt.
Kan jo tenkes at det bare blir fuktig i forbindelse med snøsmelting og andre tilfeller når det blir veldig mye vann i jorden.

Silikatfarge høres jo bra ut og så møblere sånn at det ikke blir stillestående luft langs veggen.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.