Vet ikke helt hvor dette spørsmålet hører hjemme men prøver her.
Vi har en flisbelagt balkong der fuktsperren ikke lenger er som den burde være på grunn av frostsprengning osv.
Tok bort et overtak på balkongen før vi innså hvor dårlig fuktsperren var. Så begynte det å regne og regne og regne...
Nå har fukten gått inn i veggen med tapetslipp som følge, og tapetlimet har mugnet.
Vi har ordnet det slik at blikkenslager skal komme og legge på plater innen nær fremtid, og så blir det nok treheller på det etter hvert.
Har forsøkt å beskytte balkongen med presenning men den regnværsfulle vinteren har likevel funnet veien innunder og forårsaket det jeg beskrev ovenfor.
Trenger jeg å være bekymret?
Jeg har revet tapetet der det hadde løsnet og forsøkt å tørke bort mugg. Hvor lang tid kan det tenkes å ta før veggen blir tørr slik at man kan tapetsere om?
Det er i trappehallen og det er ikke det beste stedet å ha en byggvifte på.
Antar at det er omtrent det samme som når det er tapetslipp i kjelleren når dreneringen er dårlig.
Jeg er nok egentlig mest bekymret for muggen.