Jeg har et våningshus hvor overetasjen har trebjelkelag, og jeg har byttet gulvplater og isolert hele overetasjen.

Nå i ettertid er det noen gliper i gulvvinkelen som jeg vil tette igjen, og jeg tenker å sprøyte inn fugeskum og etterpå bruke en billig akrylfug.

Er det noen ulemper ved å gjøre dette før jeg setter i gang med fugeskum, for etterpå kan jeg ikke fjerne fugeskummet.

Grunnen til at jeg vil tette igjen hullene er fordi vi først og fremst har noen sølvkre i underetasjen som jeg vil hindre i å komme opp i overetasjen.

Men vi vil også forbedre lydisoleringen mellom etasjene.

Er det noen ulempe ved å sprøyte inn fugeskum og avslutte med akrylfug for å få det helt tett?

• Gulvspeil mellom vegg og trepanel i en overetasje, viser åpninger hvor fugeskum vurderes for å hindre insekter og forbedre lydisolasjon.
  • Veggglipp under stikkontakt på overetasjen i et hus, med synlig isolasjon mellom gulvet og veggen.
  • Glippe mellom parkett og vegg i et våningshus, indikasjon på behov for fukting med skum og akryl for å redusere sølvfisk og forbedre lydisolasjon.
  • Glippe mellom gulv og vegg ved siden av en stikkontakt, med synlig isolasjon. Indikerer behov for tetting med fogskum og alrylfog.
Fugeskum kan lett dra av gårde og presse på/underveis ting man ikke vil at det skal presse på, og det er et helvete å få bort.
Jeg ville heller trykke inn isolasjon og legge tetningsmasse...

Alternativt noe lavt-eksplanderende skum, om du vil ha det. Biltema steinlim er et billig og bra skum som bare ekspanderer ca 10%.

• Liker
Dr Benz
  • Laddar…
Bottningslist pluss fugemasse?

• Liker
tergo og 1 annen
  • Laddar…
Bottningslist og akrylfug/silikon burde funke. Lettere å fjerne om det skulle være nødvendig også sammenlignet med fugeskum.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.