Jeg har et våningshus hvor overetasjen har trebjelkelag, og jeg har byttet gulvplater og isolert hele overetasjen.
Nå i ettertid er det noen gliper i gulvvinkelen som jeg vil tette igjen, og jeg tenker å sprøyte inn fugeskum og etterpå bruke en billig akrylfug.
Er det noen ulemper ved å gjøre dette før jeg setter i gang med fugeskum, for etterpå kan jeg ikke fjerne fugeskummet.
Grunnen til at jeg vil tette igjen hullene er fordi vi først og fremst har noen sølvkre i underetasjen som jeg vil hindre i å komme opp i overetasjen.
Men vi vil også forbedre lydisoleringen mellom etasjene.
Er det noen ulempe ved å sprøyte inn fugeskum og avslutte med akrylfug for å få det helt tett?
Nå i ettertid er det noen gliper i gulvvinkelen som jeg vil tette igjen, og jeg tenker å sprøyte inn fugeskum og etterpå bruke en billig akrylfug.
Er det noen ulemper ved å gjøre dette før jeg setter i gang med fugeskum, for etterpå kan jeg ikke fjerne fugeskummet.
Grunnen til at jeg vil tette igjen hullene er fordi vi først og fremst har noen sølvkre i underetasjen som jeg vil hindre i å komme opp i overetasjen.
Men vi vil også forbedre lydisoleringen mellom etasjene.
Er det noen ulempe ved å sprøyte inn fugeskum og avslutte med akrylfug for å få det helt tett?
Fugeskum kan lett dra av gårde og presse på/underveis ting man ikke vil at det skal presse på, og det er et helvete å få bort.
Jeg ville heller trykke inn isolasjon og legge tetningsmasse...
Alternativt noe lavt-eksplanderende skum, om du vil ha det. Biltema steinlim er et billig og bra skum som bare ekspanderer ca 10%.
Jeg ville heller trykke inn isolasjon og legge tetningsmasse...
Alternativt noe lavt-eksplanderende skum, om du vil ha det. Biltema steinlim er et billig og bra skum som bare ekspanderer ca 10%.
Bottningslist og akrylfug/silikon burde funke. Lettere å fjerne om det skulle være nødvendig også sammenlignet med fugeskum.
Klikk her for å svare