4.922 lest ·
2 svar
5k lest
2 svar
Isolere, fuge, skumme smale dype sprekker??
Jeg holder på å renovere et hus som fikk tilleggsisolering og nye vinduer av den gamle eieren. Siden vinduene kom lengre ut i fasaden har man festet kryssfiner i den gamle rammeverket for deretter å feste vinduene i kryssfinen. Dette har medført at man fikk en sprekk på 3-5, maks 8mm, som man dårlig har forsøkt å tette inn- og utvendig. Dessverre fantes det ikke plass for drevning, og nå vil jeg forsøke å forbedre tettheten og isoleringen rundt vinduene.
Har noen en idé om hvordan man kan f.eks. skumme disse sprekkene 3-5mm brede og opp til 100mm dype???? Jeg har profesjonell Essve skumpistol, men skum type 65 kommer ikke inn mer enn noen centimeter. Finnes det annet skum? Kan man kjøre med høyere trykk? Finnes bedre skumspisser? Takk for alle forslag
Finnes jo bottningslist å kjøpe som man trykker i for å deretter fuge utenpå. Det viktigste er at det blir tett fra begge sider. Stillestående luft er nettopp slik isolering fungerer. Så selv om skummet ikke når hele veggen inn så tror jeg ikke det har noen betydning, så lenge det er tett. fra alle sider.
Klikk her for å svare