Er det ikke rimelig at det tar et par dager for fugen å tørke helt, spesielt rundt sluket som er mest utsatt? Det "renner" jo vann ned gjennom alle fugene og deretter under flisene på tettesjiktet mot sluket.
Jeg er ikke sikker på at de mørke flekkene er fuktighet, fugen har en tendens til å tiltrekke seg smuss. Ellers som Anna beskriver ovenfor kan det ta dager før fugen er helt tørr, og ved sluket tar det lengre tid. Det kan også ligge fuktighet under flisene som gjør at det tar tid før fugen tørker.
Hadde lignende funderinger rundt mine fuger da badet var nytt. Hadde et par steder hvor det virket som det var vått lenge etter dusj. Det viste seg at på akkurat disse stedene hadde fiks som er mye mørkere enn fugen krøpet opp vel langt mellom flisene ved legging. Fugen var altså veldig tynn akkurat der, og fikset "løs" igjennom. Om det er sånn i deres bad har jeg ingen anelse om. Uansett, om membranen er korrekt så burde det ikke være noe problem uansett..
Det føles jo bra at det ikke virker som det er noen fare da!
Skal testes å se hvordan det ser ut 24h etter dusj en gang, når muligheten byr seg.
Plasten...ja den sitter som sagt igjen i hjørnene, jævlig vanskelig å komme til det siste.
Men det har ingen negativ innvirkning på konstruksjonen/funksjonen overordnet eller?
Jeg har hørt (så ta det for hva det er) at det kan ta flere måneder for fliser, lim og fugemasse å tørke ut helt etter dusjing. Det blir med andre ord aldri helt tørt mellom dusjene i normaltilfellet.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.