Hei!

Er det noen som har tips om hvilken type fugemasse man kan bruke til et malt trestakitt i fuger og lignende?

Det er et kryssrekkverk der hull er laget i stolpene for selve spilene. Dette vil medføre at vann vil renne rett inn i stolpene, og det er det vi vil forhindre. Treverket er grunnet og malt en gang med sluttfargen. Tanken er at det skal tettes i fugene og deretter males igjen.

Vi kjøpte en tetning som viste seg å være ganske verdiløs, den er gjennomsiktig og la seg som en slags gelé bare og fester ikke til underlaget. Det går å rulle den av med fingrene.

Noen som har tips om hva man kan bruke? Gjerne en hvitmalt.

Takk på forhånd.

klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Jeg har brukt denne før:
[lenke]
[bild]
Takk! Vet du om den fester bra på allerede malte overflater? Det var det den andre fogen vi kjøpte ikke gjorde, eller den festet egentlig ingen steder kan man si. Vet du hvor lenge man må vente før man maler over?

K Kixan1 skrev:
Takk! Vet du om den fester bra på allerede malte flater? Det var det den andre fugen vi kjøpte ikke gjorde, eller den festet egentlig ingensteds kan man si. Vet du hvor lenge man må vente før man maler over?
Jeg tror jeg hadde malt før (men det var en stund siden). Det står på tuben hvor lenge man skal vente før overmaling...tror det var noen dag eller så.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.