Stuff skrev:
Du blander ikke sammen meg med Vectrex nå? Det er han som fører resonnementet om trykkholdfasthet.

(Som vanlig) kanskje vi overanalyserer det hele men som alle hjemmemekkere(?) vil man jo når det er klart kunne slå seg ned med en liten whisky foran peisen og føle seg fornøyd over at en ev. jordskjelv skulle riste i stykker hele huset men ovnen skulle fanken meg stå støtt.
Jo det gjorde jeg jo, unnskyld!

Får nok dra inn til byen i morgen og fylle på whiskyforrådet så jeg ser ordentlig :o

Tok tak i problemet nå i helgen og skar opp et 0,8 x 0,8 stort hull i gulvet. Platen viste seg å være ganske tynn med ca 1 dm isolering under. Kjøpte 7 sekker grovbetong på byggmax samt et armeringsnett og fylte hullet. Forankret ikke i øvrige platen men skar bort litt av elefantmatten så betongen skulle trenge inn under den gjenværende platen.

Selv om det kanskje ikke hadde vært nødvendig føles det godt å vite at det nå ikke er noen tvil om hvorvidt gulvet skal holde eller ikke.

Takk for tips og råd!

Det høres ut som at det kommer til å bli bra.

Kanskje du skal ta en grundig avveining på ovnen når den er oppstilt. Så du kan se senere om den har beveget seg noe.

Om det er en klebersteinsovn du skal installere (noe contura 26t tyder på) er slike fliser pent og praktisk å ha under
Täljstenskamin plassert på grå fliser, vedhugg og øks i nærheten, typisk for oppsett ved installasjon av contura täljstenskamin.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.