Hei!

Har en balkong fra -76. Den svikter litt. Jeg blir ikke direkte forstyrret, men en venn syntes det var litt skummelt. Så nå lurer jeg på, kan man forsterke den på en eller annen måte? Helst uten å bytte ut bjelkene som går inn i huset. Vil heller ikke sette en stolpe under, det ville blitt rart i hagen.

Takk og ha det!
Bilde av en eldre balkong med hvitt rekkverk og synlige bjelker under. Balkongen ser ut til å være del av et gult trehus. Skytende vinkel nedenfra. Trebjelker og kabeloppheng under en gammel balkong fra 1976 med tegn på værslitasje.
 
S
Crickster Crickster skrev:
Hei!

Har en balkong fra -76. Den svikter litt. Jeg blir ikke direkte plaget av det, men en venn syntes det var litt skummelt. Så nå lurer jeg på, kan man forsterke den på noen måte? Helst uten å bytte ut bæreplankene som går inn i huset. Vil heller ikke sette en stolpe under, det ville bli tullete i hagen.

Takk og ha det!
[bilde] [bilde]
Tykk på de eksisterende bæreplankene
 
  • Liker
Crickster
  • Laddar…
Hei! Hvis du vet hvordan reglingen ser ut i veggen ovenfor så kunne du jo ha dratt en skråstag i hver ende av balkongen og forankret i veggens stamme? Du må jo fjerne noen panelplanker for å komme til, men det burde ikke være noe større inngrep.
 
  • Liker
Crickster
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.