4.475 lest ·
3 svar
4k lest
3 svar
forskjell mellom skjøtetape og tetningstape?
Skal lappe sammen fuktsperreplast...
Kjøpte både skjøtetape og tetningstape... Spørsmålet er om jeg skal bruke begge eller om det bare er tetningstapen som skal brukes?
(kjøpte feil først, syntes det ble litt vel billig og dro glad hjemover der det senere slo meg at det kanskje fantes flere grønnfargede taper)
Kjøpte både skjøtetape og tetningstape... Spørsmålet er om jeg skal bruke begge eller om det bare er tetningstapen som skal brukes?
(kjøpte feil først, syntes det ble litt vel billig og dro glad hjemover der det senere slo meg at det kanskje fantes flere grønnfargede taper)
Rent spontant tenker man jo at skarvtapen bruker du for å tape sammen skjøtene til plasten (som selvfølgelig har overlappet med minst 20cm), mens den andre tapen bruker du til å tette hull. Mao, så kan du sikkert bruke begge til skjøtene.
Nå har jeg holdt på en stund i et rom med å lappe åpninger i plasten.
Da har jeg brukt den tykke dyre tetningsteipen til å binde sammen plastbitene og så 2 remser av den billige skjøtetapen på hver side oppå den tykke, så det blir bredere..
Hva tror dere, føles som om jeg snart må angre på dette spareforsøket.
På de mest sensitive stedene skal jeg nok legge på en ny plast oppå i tilfelle de løsner.
Da har jeg brukt den tykke dyre tetningsteipen til å binde sammen plastbitene og så 2 remser av den billige skjøtetapen på hver side oppå den tykke, så det blir bredere..
Hva tror dere, føles som om jeg snart må angre på dette spareforsøket.
På de mest sensitive stedene skal jeg nok legge på en ny plast oppå i tilfelle de løsner.
Klikk her for å svare