Noen som vet en smart løsning som forhindrer byggstøv fra gangen til tv-rommet? som skal kunne åpnes lett når man vil inn i tv-rommet? har akkurat nå en plast som henger! Åpningen er ca 1,5m

Vi pleier å bruke gamle laken, gjerne to i kryss så det blir mindre risiko for åpning i kanten når man har passert.

Utover beskyttelsen, en vifte ut fra rommet.

Den triste enkle metoden er å rydde hver dag, når man er ferdig, i kombinasjon med plast i døren.

Har man støv i luften, følger den luftstrømmen. En minste sprekk i plasten gjør at støvet havner i stuen. Man må kjøre med temp vifte via fresh ventilen. Samt rengjøring...

Ved rørbytte i min gamle borettslagsleilighet ble alle garderober teipet midlertidig, hjalp ikke. Måtte vaske alt på nytt. Så lindre går nok men ikke mer...

Om det går: sørg for å ha overtrykk i rommet som skal holdes rent.

Dog tror jeg det er stort sett umulig å unngå 100% hvis du skal kunne passere gjennom døren. Som kysan skriver, finner støvet veien inn overalt.

Ved vår vaskeromsrenovering i fjor ble det gjort en "omlotthengning", vinduet på vidt gap samt ventilasjonen på maks, men vi hadde likevel byggestøv i HELE huset.

H
Et billigere alternativ er topp plast som brukes til paller. Plast inn garderober og skap, teip nøye rundt omkring. Teip og plast døråpninger, om mulig unngå å gå inn i de rommene som er mest støvfølsomme. Det fungerte ganske bra for oss. Ved renovering er byggestøv det vanskeligste ifølge meg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.