Tenk man skal sette opp en planke.
Hva er beste fremgangsmåte?
Hva er deres erfaringer?
Hva er vennens erfaringer?
Hva er naboens erfaringer?

Dette må vel kunne avhandles med mindre enn 1000 innlegg?

Jeg krøker bare mine spiker samt slår på alt rundt omkring inkl tommelen.
Foretrekker skruer :D

Spik har en fordel, prisen.

ThomasLindgren skrev:
Spiker har en fordel, prisen.
Skruers fordel, resten!

:D

Jeg spikrer alt (med pistol) som skal sitte fast og ikke risikerer å forstyrres om små bevegelser skjer.

Terrassebord og gips skrues, pluss alt som eventuelt skal kunne fjernes og monteres på nytt.

Ofte synes jeg at spiker får litt ufortjent kritikk siden sammenligningen blir å manuelt hamre i spiker kontra drive i skru med skrumaskin.

For min del går det sykt raskt å sette opp regler, panel, papp osv. med spikerpistol sammenlignet med å skru, selv med skruer på bånd.

Sist redigert:
Jeg liker min spikerpistol :)

Spikerpistol om det skal sitte til riving samt at det er en del spiker som skal bankes i. Handler det bare om noen få infestninger så er ofte ståtiden for lang for spikerpistolen og da skrur man.

Alltid skruv!

Spiker bare bøyer seg og flytter seg og oppfører seg dumt. Og så får jeg vondt i skulderen (kan være tennisens feil).

Og hvis man har klart å få i en (på feil sted så klart) så er de j-t uvillige til å bli trukket ut.

Disse er mine favoritter utvendig. F.eks 4,2 x 45 for å sette opp dør- og vinduskarmer og hjørnebord:

Trallskrue Impreg®+ med S-spiss, herdet stål, og TX-spor for impregnert tre; beskrivelse og tekniske spesifikasjoner.

Og innvendig til paneler, lister og annet er disse kanon
3,9 x 42 til tynne tak- og veggpaneler, 3,9 x 57 til massive furugulv:

• Gulv-/sokkelskrue med motgjenger, S-spiss, herdet stål, gulforzinket/lakkert. Egnet for innendørs bruk på tregulv.
Sist redigert:
Tidligere skrudde jeg nesten alt men siden jeg kjøpte min stompicka så ble det mye morsommere å spikre. :)

hsd
Nimajneb Nimajneb skrev:
Spikpistol om det skall sitta till rivning samt att det är en del spik som ska bankas i. Handlar det bara om några fåtal infästningar så är ofta ställtiden för lång för spikpistolen och då skruvar man.
Finns ju både batteridrivna och gasdrivna spikpistoler, så där föll ställtiden 😉

Snyggt trådlyft! :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.