Forrige eier hadde saget ut et for stort hull til tilluftsventilasjonen ved vinduene, noe som gjør at tilluftsdonene glipper litt. Går det an å sparkle for å "forminske" hullet eller bør man gjøre noe annet?

Her hadde jo et bilde passet....

Røret skal tettes mot diffusjonssperren i veggen, deretter kan du sparkle med egnet sparkel.

cecar33: Hvordan pleier man å tette mot diffusjonssperren? Som det ser ut nå er det bare boret rett igjennom... Se bildet nedenfor. Takk for tips.

Noseone: Nå legger jeg ved to bilder :)

En hvit ventilasjonsrør som går gjennom et stort hull i veggen, med synlig åpning rundt røret som trenger tetning mot diffspærren.

Også mot ytterveggen ser det ut til å være for stort hull, men det er vel primært mot innerveggen jeg tenker å fikse nå så det ikke er noe glippe samt eventuelt den der tettingen mot diffusjonssperren.
Rundt hull i vegg med utsikt mot diffuser og synlig isolasjon rundt åpningen.

Sist redigert:
  • Liker
Noseone
  • Laddar…
Hei!

Er det plast der et sted? Skymter noe bak gipsen synes jeg. Da bør man kanskje prøve å tette mellom rør og plast (vet ikke hvordan dog når det ser slik ut, antar at man må åpne enda større hull i gipsen og skjøte plasten typ = omstendelig).

Estetisk syns jo ikke dette når ventilen er fastskrudd i veggen? Tar ikke skruene fordi gipshullet er for stort kan du kanskje legge inn en tynnere trebjelke bak gipsen å skru i.

Edit: for det finnes et rør også som du ikke viser på bildene?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.