Mats-S
Bygningsveteran
· Sollentuna
· 3 609 innlegg
Mats-S
Bygningsveteran
- Sollentuna
- 3.609 innlegg
Nå er vi inne på smak og behag
Jeg synes det ser betydelig bedre ut om gulvlisten er bredere enn dørkarmene, tror også at det er det som er "standard" (?)
Men om du vil legge ned litt arbeid, så kan du jo alltid sage ned flexkarm-fôret til 40mm som nok er klart penere i ditt 70-talls-hus. Blir jo litt malerarbeid også, men er det bare noen få dører så er det vel gjennomførbart
Men om du vil legge ned litt arbeid, så kan du jo alltid sage ned flexkarm-fôret til 40mm som nok er klart penere i ditt 70-talls-hus. Blir jo litt malerarbeid også, men er det bare noen få dører så er det vel gjennomførbart
Ahh ok så på 70-tallet var foringene så klen som 40mm!?
Høres veldig klen ut, men så var det kanskje.
isf tror jeg at jeg scooter i flexikarm og kjører egne foringer.
De føltes dog så smidige de der flexikarmene. Det blir aldri bra å male på de der ferdigmalte foringene.
Høres veldig klen ut, men så var det kanskje.
isf tror jeg at jeg scooter i flexikarm og kjører egne foringer.
De føltes dog så smidige de der flexikarmene. Det blir aldri bra å male på de der ferdigmalte foringene.
Mats-S
Bygningsveteran
· Sollentuna
· 3 609 innlegg
Mats-S
Bygningsveteran
- Sollentuna
- 3.609 innlegg
Jepp, jobbet selv som snekker/tømrer på 70/80-tallet, brune smale lister var standard, hvite mot tillegg i prisen. Vi snekkere likte brunsvarte listene fordi man kunne jukse i ytterhjørnene, flate dem ut med hammeren, så fram med den svarte tusjpennen fra lommen og male hjørnet svart, raskt og pentD Derbyboy skrev:
Også huset mitt fra 82 har 40mm lister, jeg synes det passer best med den tidsalderen.
Strålende, da dropper jeg fleksikarmen og går for lister og gulvlist 43mm. 43mm selges av bla. Bauhaus.Mats-S skrev:
Jepp, jobbet selv som snekker/tømrer på 70/80-tallet, brune smale lister var standard, hvite mot tillegg i prisen. Vi snekkere likte brun-svarte listene fordi man kunne jukse med ytterhjørnene, slå dem flate med hammeren, så fram med den svarte tusjpennen fra lommen og male hjørnet svart, raskt og pent![]()
Selv mitt hus fra 82 har 40mm lister, jeg synes det passer best med den tidsalderen.
Det vil nok passe i denne skjønnheten.
jeg har byttet ut den skogsgrønne heldekkende matten, vevtapeten og de brune listene. Mexiteglet blir dog igjen
Sist redigert av en moderator:
Mats-S
Bygningsveteran
· Sollentuna
· 3 609 innlegg
Mats-S
Bygningsveteran
- Sollentuna
- 3.609 innlegg
Klikk her for å svare