Vi har gulvlist, dørfôr og taklist fra Södra i hele underetasjen og visse deler av overetasjen. Alt kjøpt på Bauhaus. Det har gått et par år siden jeg satte opp de listene, og nå er det blitt tid for å gjøre ferdig resten. Hadde litt materiale liggende til en av fire dører samt litt gulvlist liggende som jeg har satt opp de siste dagene, går utrolig sakte da jeg synes det er fantastisk kjedelig.

Uansett, så trengte jeg å komplettere med mer sokkel, fôr og taklist i dag og dro glad og fornøyd ned til Bauhaus for å kjøpe det siste som trengtes for å gjøre prosjektet ferdig (vi kan unngå å ta opp når det ble påbegynt). Hadde kappet opp små biter som jeg tok med meg for å kunne sjekke at det ble riktig bredde på listene. Døm om min forbauselse da de hadde en helt annen profil enn de jeg hadde med meg. Det viste seg at alle lister de hadde var fra Moelven og ikke en eneste list fra Södra var å finne.

Så nå til mitt spørsmål, hvor kan jeg finne lister fra Södra? Helst i butikk i Linköping eller via nettet, i verste fall annen butikk i landet.

Går jeg inn på deres nettside så finner jeg ingen lister i det hele tatt, har de sluttet med det?

Skriv gjerne om dere vet hvor det går an å få tak i følgende lister, se bilder. Dørfôret er ca 69mm og sokkelen ca 93mm (litt perspektivfeil på bildet) Taklisten er jeg ikke helt 100% sikker på at er Södra, fant ingen bit som hadde noen merking på seg.

To treliststrimler med forskjellig profil ligger ved siden av en linjal som viser bredde i millimeter. Hvit listprofil ved siden av en målepinne som viser bredden på ca 69mm.

Hornbach har slike lister og karmer fra Södra.
Det finnes ingen butikk i nærheten av Linköping, men kanskje det går an å bestille.

Södra solgte vel den delen av virksomheten for noen år siden?

Luc Reiner Verkstadsteknikern skrev:
Hornbach har slike lister og foder fra Södra.
Finnes ingen butikk nærme Linköping men kanskje går det an å bestille.
Kult, takk for tipset. Skal sjekke med dem.
Bare håpe at de kan sende om det ikke går an å få tak i her i Linköping.

mexitegel mexitegel skrev:
Södra solgte vel den delen av sin virksomhet for noen år siden?
Det hørtes jo urovekkende ut, vet du hvem som kjøpte?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.