Jeg holder på med litt syllbytte og før jeg begynner å sage tenkte jeg å høre om noen har meninger om min avlastning:

• bytte må skje innenfra
  • tanken er å avlaste veggen med døren ved stempling; jeg kan ikke finne en god måte å få plass til jekk
  • veggen bærer 3 takbjelker, råspont og blikktak
  • takbjelker er parallelle med bjelkelagsbjelker og har samme dimensjon, 220 x 80 mm
  • bjelkene er ca. 3.2 m lange
  • bjelkelagsbjelker har ca. 15 cm på grunnmur
  • stempler står ca. 30 cm fra grunnmur
Kommer skiteten til å rase når jeg setter sagen i dørens regler? Akkurat nå virker bare den høyere siden å ha bæreevnen.

Takk på forhånd :|

• To bjelker støtter en døråpning i et trepanelt rom under arbeidet med å bytte syllen.
  • Veggåpning med tre stempler og tre trebjelker, del av renovering for skifting av syll.
  • To stålstempler som støtter opp en trebjelke under et trepaneltak, med elektriske kabler og en koblingsboks montert på taket.
Jaha, med 150 visninger og ingen meninger (kanskje på grunn av min dårlige svensk) var det bare å prøve :|

Stemplingen fungerer iallfall -- bunnsvillen er nå borte og veggstenderne rundt døren er kuttet. Så er det bare å sette inn den nye svill :D og så smått døren.

Om det er til noen unnskyldning så tror jeg mange bruker forumet for å lese (meg inkludert) du får sikkert svar innen kort tid :)

Ser overdrevet seriøst ut, klart det der funker! :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.