Renoverer badet og vil gjerne flytte ventilasjonen så den kommer opp ovenfor det nye innertaket og deretter kan komme ut gjennom det samme.
Litt usikker på hvordan jeg gjør det best. Trodde å ta opp et nytt hull opp til det eksisterende taket. Trykke inn et rør eller stos eller noe og deretter mure igjen det gamle. Kan det være smart? Hvilken dimensjon på røret bør jeg ha?
Er det en sånn tilkobling jeg skal bruke i veggen? Eller finnes det bedre løsning? Bare et stykke rør?
Den svarte streken på bildet er der det nye taket kommer til å bli.
Litt usikker på hvordan jeg gjør det best. Trodde å ta opp et nytt hull opp til det eksisterende taket. Trykke inn et rør eller stos eller noe og deretter mure igjen det gamle. Kan det være smart? Hvilken dimensjon på røret bør jeg ha?
Er det en sånn tilkobling jeg skal bruke i veggen? Eller finnes det bedre løsning? Bare et stykke rør?
Den svarte streken på bildet er der det nye taket kommer til å bli.
Det ga ikke så mye respons, og så ser jeg at lenken visst forsvant.
Det var denne gjennomgangen jeg lurte på om jeg skulle bruke.
https://ventilation.se/tak-och-vaggstos-med-genomforing-125.htm
Men fortsetter å spørre. Hvordan løser man utløpet i himlingen? Finnes det noen avslutning jeg kan bruke som jeg deretter fester en takventil i? (Kanskje skal ha takvifte.)
Eller trekker man bare ut et nakent rør?
Håper på litt nye øyne og kanskje noen idéer til løsning.
Det var denne gjennomgangen jeg lurte på om jeg skulle bruke.
https://ventilation.se/tak-och-vaggstos-med-genomforing-125.htm
Men fortsetter å spørre. Hvordan løser man utløpet i himlingen? Finnes det noen avslutning jeg kan bruke som jeg deretter fester en takventil i? (Kanskje skal ha takvifte.)
Eller trekker man bare ut et nakent rør?
Håper på litt nye øyne og kanskje noen idéer til løsning.
Beste svar
Jeg koblet en kjøkkenvifte med rør til veggen og brukte denne typen stuss.S stefand skrev:Det ga ikke så mye respons, og så ser jeg at lenken visst forsvant.
Det var denne gjennomgangen jeg lurte på om jeg skulle bruke.
[lenke]
Men fortsetter å spørre. Hvordan løser man utløpet i inner taket? Finnes det noen avslutning jeg kan bruke som jeg deretter kan feste en takventil i? (Kanskje skal ha takvifte.)
Eller drar man bare ut et nakent rør?
Håper på litt nye øyne og kanskje en idé på løsning.
https://www.byggmax.se/stos-p315030#913=14371
Den du lenker til setter man et rør på. Den jeg brukte har innerdiameter som et rør, og da kunne jeg sette en bøy direkte i stussen og så dra mitt rør fra andre enden av bøyen.
Stussen aksepterte også et avtrekksventil av denne typen om man ønsket:
https://www.bauhaus.se/fresh-franluftsdon-fmls-125
Avhengig av hvordan du tenker å dra rør i taket, burde du kunne bruke en av stuss-typene til veggen og deretter avslutte rørleggingen med noe som ligner min første lenke ut gjennom inner taket. Der kan du så montere et avtrekksventil eller en vifte som du ønsker.
Klikk her for å svare
