Hei hei hallo

Er i gang og skal bygge et toalett, altså ikke bad, men kun et toalett.

Gulvet er noe høyere i det rommet sammenlignet med de andre tilstøtende så jeg vil senke det noe siden tanken er å legge inn gulvvarme samtidig. Må uansett få ned avløp i gulvet samtidig.

Det er ca. 8-10 cm avrettingsmasse/betong, deretter er det steinknusing under. Det er kjeller under rommet. Hvordan gjør jeg når jeg har pigget opp betongen og kun har steinknusingen igjen?
Å begynne å lage reisverk og kløne har jeg nok ikke energi til. En rask, enkel og billig løsning etterlyses altså.

Hvor tykt er det med pukk? Hva er under pukken?

Føles som den enkleste løsningen er å grave bort en del av pukken og så støpe en ny betongplate oppå. Ulempen med betong er at den trenger å tørke før du setter tetningslaget og legger fliser.

Usikker på om du kan bruke flytesparkel, det avhenger nok mye av hva som er under pukken. Fordelen med flytesparkel er ellers at du kan fortsette å jobbe etter et døgn (legge tetningslag og fliser). Ulempen er at det er mye dyrere.

Hvor mye skal gulvet heves?
En enkel løsning er å ta en sekk leca og helle i flytsparkel i den, så helle ut alt og jevne til, så når det har tørket så overflyter du det.

Det hørtes jo ganske smart ut! man bare "grunner litt med en blanding og så legger man det siste laget etterpå!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.