Jeg skal flytsparkle en del i låven. Jeg har slipt betongplaten, skal prime og på med 5mm+
https://www.bauhaus.se/avjamningsmassa-cm-940-industri-top-20kg
Årsaken til dette er at "vanlig" flytsparkel tydeligvis ikke egner seg i kalde rom.
Deretter male med epoksyfarge.
Jeg har flytsparklet noen gulv tidligere, men har aldri blitt helt fornøyd. Har vært på bad, så man har jo ikke sett evt. skavanker...
Denne gangen er planen å sette ut nivåpinner som jeg fjerner etter hvert siden jeg vil jo ikke at de skal sitte igjen i et rutemønster når det er malt.
Hellet ut piggrulle for å bli kvitt bobler (hadde problemer med det sist) og dra med den bredeste "gummiraka" jeg finner.
Men at dette skal bli plant på "frihånd" uten å ha noen nivå å dra av mot, har jeg vanskelig for å forstå. Trenger ikke bli perfekt, bare det ser bra ut.
Forrige gulv fordelte jeg med en fintannet bred sparkelspade for formålet, men så tydelig etterpå små små tannede nivåforskjeller... og det gulvet var 2x1.5m, så dette er jo et nivå opp i kompleksitet...
Er redd for at det nå blir rygger fra raka, men hva skal man vel gjøre?
Å leie noen er ikke aktuelt, jeg kommer til å gjøre det selv, vil bare maksimere forutsetningene... så om det finnes noen gode tips, tar jeg gjerne dem.