Hvis jeg skal støpe et avrettingslag på ca 20 mm på en eksisterende betongdekke, er fiberarmert avrettingsmasse bra, men veldig dyrt (ca. 200-250 kr/25 kg).
1. Finnes det et annet produkt som kan brukes og som er billigere? Tips? Erfaringer?
2. Hva er poenget med "fiber" avrettingsmasse hvis man har et betongdekke?
3. Endrer saken seg (fiber eller ikke) om man skal ha eller ikke skal ha gulvvarme?
4. Kan man kompensere fiberavrettingsmasse ved å bruke et annet produkt (finbetong) i kombinasjon med stålnett?
Takknemlig for synspunkter fra Dere på dette utmerkede forumet!
1. Finnes det et annet produkt som kan brukes og som er billigere? Tips? Erfaringer?
2. Hva er poenget med "fiber" avrettingsmasse hvis man har et betongdekke?
3. Endrer saken seg (fiber eller ikke) om man skal ha eller ikke skal ha gulvvarme?
4. Kan man kompensere fiberavrettingsmasse ved å bruke et annet produkt (finbetong) i kombinasjon med stålnett?
Takknemlig for synspunkter fra Dere på dette utmerkede forumet!
Min første spørsmål må nok bli: hvorfor skal du flytsparkle betongen. Det er klart avgjørende for hva du skal ha som avretting.
Visst kan du bruke finbetong men da må du skrape den gamle betongoverflaten slik at den nye tynne betongkaken får godt feste.
Uten å vite hva du skal gjøre tror jeg nok at flytsparkel er det eneste rette. Og fremfor alt klart lettest.
Visst kan du bruke finbetong men da må du skrape den gamle betongoverflaten slik at den nye tynne betongkaken får godt feste.
Uten å vite hva du skal gjøre tror jeg nok at flytsparkel er det eneste rette. Og fremfor alt klart lettest.
Skal du ha gulvvarme er nok fiberarmert å anbefale, med tanke på de spenningene som oppstår i gulvet...
Klikk her for å svare