Hei!

Ved vanskelige installasjoner i porøs betong har jeg med hell brukt fischer fill & fix injeksjonsmasse / flytende plugg. Den er imidlertid utrolig dyr og koster omtrent 200 kroner for en liten epoxy-lignende dobbeltube.

Noen som har prøvd et bra alternativ? Utelukker kjemisk anker / ankermasse da det lukter noe fryktelig hvis man bruker det innendørs. Vil også gjerne at man kan fylle igjen hullet for senere å kunne skru inn i det.

Har funnet noe som kalles "pluggmassa", men vet ikke om det er like bra? Ser også ut til å være litt vanskeligere å få tak i: http://www.jarnhornan.se/product_info.php?products_id=5323

Her er et annet alternativ, men jeg vet ikke hva sementbasert sparkelmasse er for noe? http://www.viivilla.se/gor-det-sjalv/renovering/satt-fast-en-los-plugg/

Takknemlig for tips!

Mvh,
Daniel

A arcile skrev:
Hei!

Ved vanskelige oppsett i porøs betong har jeg med godt resultat brukt fischer fill & fix injeksjonsmasse / flytende plugg. Den er dog utrolig dyr og koster omtrent 200 kroner for en liten epoxy-lignende dobbeltube.

Noen som har prøvd noe bra alternativ? Utelukker kjemanker / ankermasse da det lukter noe forferdelig om man bruker det innendørs. Ønsker også gjerne at man kan legge igjen hullet, for så å senere skru inn i det.

Har funnet noe som kalles "pluggmassa", men vet ikke om det er like bra? Virker også litt vanskeligere å få tak i: [lenke]

Her finnes et annet alternativ, derimot vet jeg ikke hva sementbasert sparkelmasse er for noe? [lenke]

Takknemlig for tips!

Mvh,
Daniel
Sitter i samme situasjon Daniel. Fant du noen bra alternativer?

Har også abvänt kjemiankare både dyra fabrikat og Biltema, innendørs. Det lukter en del akkurat når man bruker det. Men det slutter å lukte veldig raskt.

H hempularen skrev:
Har også brukt kjemianker både dyre fabrikat og Biltema, innendørs. Det lukter en del akkurat når man bruker det. Men lukten forsvinner veldig raskt.
Kan man skru rett inn i kjemiankeret etterpå? Eller hvordan fungerer det? Spruter man det bare rett inn i hullet og lar det herde, eller?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.