Stuff skrev:
Helt teppe er ikke tett men iom at jeg har platonmatte og ventilerte sokler så luftes fukten ut først og fremst via oppbrett og soklene. Iom platonløsningen får verken teppe eller sponplate direkte kontakt med ev fuktig betong.
Hei,

Du tok ingen bilder når du gjorde dette? Hvordan får man satt på soklene når man har oppbrett bak, uansett isola eller ifølge trådskaperen? Skal selv begynne med dette om noen uker.
 
Mattias_Jo1 skrev:
Hei, Tok du noen bilder når du gjorde dette? Hvordan får man soklene på plass når man har oppvikk bak, uansett isolasjon eller ifølge trådskaperen? Skal selv begynne med dette om noen uker.
Hei. Jo, noen bilder tok jeg nok. Kan forsøke å lete litt senere når jeg er hjemme ved datamaskinen. Oppvikket skar jeg av noen millimeter over gulvnivået når gulvleggingen var ferdig. Soklene ble så limt på plass. De ventilerte soklene er utformet slik at de er frest ut på baksiden, samt at de nederst havner en liten bit ut på gulvet og "lener" mot veggen. Det finnes altså litt plass bak dem som tillater at oppvikket stikker en anelse over gulvnivået.
 
Ok, hva bra. Hvor kjøpte du soklene?
 
Har sett ventilerte sokler på bauhaus. Om de var tilpasset for oppvik vet jeg ikke.
 
Var det problemer med å kappe oppviken i riktig høyde uten å lage spor i veggen??

Er ikke langt unna å gjøre det samme. Har kommet til vegg slipingen nå.
 
Mattias_Jo1 skrev:
Var det problem å kappe oppsvingen i riktig høyde uten å lage spor i veggen??

Er ikke langt ifra å gjøre det samme. Har kommet til veggslipingen nå.
Jeg skar så det ble spor i veggene men disse ble deretter skjult av soklene.
 
Ok, gjelder å ha en skarp tapetkniv.
 
Mattias_Jo1 skrev:
Ok, gjelder å ha en skarp tapetkniv.
Akkurat.
Tar man det rolig og holder opp brettet litt fra veggen, så trenger man ikke å bytte knivbladet annenhver meter. Brettet er ganske mykt å skjære i.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.