Hei jeg skulle gjerne bygge et såkalt flytende databord i min lille plass med gipsvegger,
Men skulle gjerne hatt hjelp med hvilken type fester man skal ha?

Med vennlig hilsen patrik

tommib
Hvor mange vegger/sider kan du feste i? Hvor stort er rommet? Hva slags lekter er det i veggene, tre eller metall? Hvordan skal den bærende konstruksjonen se ut, vinkeljern eller list/lekte?

Generelt bærer mollyplugg bra, men er det trelekter på noenlunde fornuftige steder bak, hadde jeg nok satset på å skru fast utenpåliggende lekter på dem og lagt en plate på. Eller har jeg helt misforstått hva du vil gjøre?

tommib skrev:
Hvor mange vegger/sider kan du feste i? Hvor stort er rommet? Hva slags lekter er i veggene, tre eller metall? Hvordan skal den bærende konstruksjonen se ut, vinkeljern eller list/lekt?

Generelt bærer mollyplugg bra, men er det trelekter på noenlunde vettige steder bak hadde jeg nok satset på å skru fast utenpåliggende lekter på dem og lagt en plate på. Eller har jeg helt misforstått hva du vil gjøre?
Det blir 3 vegger ca 125 cm i bredde og dybde rundt ca 60 cm. Det er trelekter i veggene den bærende delen vet jeg ikke helt.

Er det treregelvegger så har du nesten sikkert 3 festepunkter på bredden og deretter 2 på dybden om platen er like bred som rommet. Med riktige skruer så får du god holdfasthet.

Har sett beslag hvor skruen som sitter i veggen skyves inn i en skinne som først skrus fast på kanten på skrivebordsplaten, skal bare komme på hvor jeg fant det hen... :screwy:

tommib
Om du har tre vegger å feste i og et så lite bord kan du feste nesten hvordan som helst. Om du finner NetNuts konsoller er det en pen løsning, ellers kan du bruke stålvinkelprofil (typ den här) som du borer hull i for skruene ved hver regel og kutter til riktig lengde. Du kan kanskje ikke stå på bordet, men det gjør man kanskje ikke heller.

Velkommen til forumet forresten!

tommib skrev:
Om du har tre vegger å feste i og et så lite bord kan du feste nesten hvordan som helst. Om du finner NetNuts-konsoller er det en pen løsning, ellers kan du kjøre med stålvinkelprofil (typ den her) som du borer hull i for skruene ved hver regel og kapper til riktig lengde. Du kanskje ikke vil kunne stå på bordet men det gjør man kanskje ikke heller.

Velkommen til forumet forresten!
Okey vinkeljern høres fint ut :)
Fant ingenting på Netnuts utover noe dataprogram?
Nei, vekten blir en stasjonær datamaskin 2 flatskjermer typ.

Takk, takk så mye :)

Med vennlig hilsen patrik

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.