Etter at jeg har lagt på fugemasse, hvor lenge skal jeg vente før jeg vasker av fugemassen?

Etter 15-20 minutter er det passe å tørke første gang. Ta en fuktig svamp og tørk slik at fugene blir passe dype/fulle, samt gjør dem pene og ordentlige. Det er ikke så nøye etter det, men etter et par timer kan du deretter vaske det.

Du skal ikke vente i det hele tatt. Du skal tørke av fugemassen fra platene og diagonalt over fugene med en svamp umiddelbart. Når du ikke får bort mer fra platene med svampen, bør du gni rent platene med en tørr klut.

A AG A skrev:
Etter 15-20 minutter er det passe å tørke første gang. Ta en fuktig svamp og tørk så fugene blir passe dype/fylte, samt gjør dem skikkelige. Så er det ikke så nøye, men etter et par timer kan du så vaske det.
Okei takk for svar, skjedde at enkelte fuger ble mørkere er det fordi de ikke har rukket å tørke like raskt eller hvordan løser man det?

E Emonil skrev:
Okej takk for svar, hendte at visse fuger ble mørkere er det fordi de ikke har rukket å tørke like raskt eller hvordan utbedrer man det?
Det har nok bare tørket mer på visse steder, eller så kan det også være lyset/skrålys som lurer øyet. Avvent noen dager først, og se om det forsvinner.

A AG A skrev:
Etter 15-20 minutter er det passe å tørke første gang. Ta en fuktig svamp og tørk så fugene blir passe dype/fylte, samt gjør dem pene. Da er det ikke så nøye, men etter et par timer kan du så vaske det.
Sen når du sier vaske det så typ samme prosedyre? Omtrent 12 timer etter?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.