Har flislagt og lagt klinker og har også fuget. Gulvklinkerne gikk bra å vaske rene fra fugemasse, men veggflisene var veldig vanskelige. Jeg fulgte alle instruksjoner og har likevel måttet stå og gni for å få bort all fugemasse.
Jeg begynte å lure på hvordan proffene gjør det, vasker de helt rent med en gang før det har tørket, eller har de noe bra middel eller maskin som vasker bort det siste?
Det går sikkert lett på fliser med glatt overflate, men hvordan er det med de som har "knudrete" overflate?
Jeg begynte å lure på hvordan proffene gjør det, vasker de helt rent med en gang før det har tørket, eller har de noe bra middel eller maskin som vasker bort det siste?
Det går sikkert lett på fliser med glatt overflate, men hvordan er det med de som har "knudrete" overflate?
Bruk en skureblokk (tror jeg det heter), f.eks. art 1724 på
http://kgc.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H
finnes å kjøpe på hvilken som helst byggevarehus. Bruker man denne riktig så går det ganske smidig å vaske platene rene (selv om det fortsatt er en drittjobb).
http://kgc.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H
finnes å kjøpe på hvilken som helst byggevarehus. Bruker man denne riktig så går det ganske smidig å vaske platene rene (selv om det fortsatt er en drittjobb).
Vi flisleggere har en svamp med håndtak på og en bøtte med 2 ruller som man drar av overskuddsvannet på. Først grovvasker du og når du har oppnådd riktig resultat så finvasker du. Dra svampen vannrett og dra av overskuddsvann mellom hver omgang så slipper du å gjøre en Thimell pussing etterpå og støv med filler. Et tips er å gjøre fugemassen litt løsere enn hva som står på pakken og ikke fuge for mye på en gang når man ikke er vant for da blir det tungt på slutten.
Niq skrev:Har flislagt og lagt klinker og har også fuget. Gulvklinkerne gikk bra å vaske rene fra fugemasse, men veggflisene var veldig slitsomme. Jeg fulgte alle instruksjoner og har likevel måttet stå og skure for å få bort all fugemasse.
Jeg begynte å lure på hvordan proffene vasker de helt rene med en gang før det har tørket, eller har de noe godt middel eller maskin som vasker bort det siste?
Det går sikkert lett på fliser med glatt overflate, men hvordan er det med de som har "knotete" overflate?
Klikk her for å svare