S
Bra jobbet!

Men du har det jo enkelt! Her er det sprengstein i grunnmuren, alt annet enn glatt underlag, og jeg er redd for at mørtelen mellom steinene er omtrent like myk som pussen. Så jeg er litt usikker på hvordan det kommer til å fungere. Men men, den som lever får se :)

Nå når jeg har fått bort pussen så har jeg det nok ganske "enkelt", men den forbanna treullitisoleringen skapte mer problemer enn jeg våget å ane. Når jeg først hadde pigget bort alt, var underlaget altfor ujevnt for utsugskappen til vinkelsliperen, og dessuten så gikk den siste støvsugerposen i stykker (glimrende forberedelse og timing fra min side), så jeg måtte kjøre uten noe som gjorde at hepa-filteret i støvsugeren tettet seg hele tiden og sugeevnen ble...så som så. Måtte avbryte nå og da fordi jeg ikke så hva jeg gjorde pga alt støvet...

Så du mener at din grunnmur er murt med sprengstein? Mørtelen er med størst sannsynlighet kalkmørtel, samme som i min kjeller. Du får gjøre et forsøk og se hvordan det går, men hvis du ikke lykkes med å få bort pussen så er jeg beredt til å gi deg dispensasjon og la deg lekte opp en gipsvegg ;)

I vaskerommet overveide jeg å feste pussenett på veggen og deretter pusse med en sementbasert mørtel for å få et godt underlag for fliser, men jeg ga opp den ideen da det føltes litt uprøvd...ellers så er det sikkert mulig å flislegge med kalkmørtel også, selv om det egentlig er for svakt for fliser. Til slutt valgte jeg å gjøre som jeg har gjort i resten av kjelleren, slipe bort malingen og pusse om veggene med kalkmørtel og deretter hvitkalke. Det blir faktisk kjempebra.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.