Jeg holder på med en balkong, i betong, og har fått et problem jeg ikke vet hvordan jeg skal løse på en bærekraftig måte.
I fjor hjalp en blikkenslager meg med å feste en dryppkant rundt balkongen, direkte på betongen. Etter det flytsparklet jeg hele balkongen, inkludert et godt stykke ut på dryppkanten (men fortsatt innenfor balkongen). Tanken er å nå legge fliser, men da innså jeg et problem.
Det viser seg nå at betongen ikke var helt perfekt jevn siden metallet ikke ligger mot hele veien. Dette gjør naturligvis at flytsparklingen sprekker på grunn av bevegelsen når jeg står på sparklingen som er oppå metallkanten.
Mistenker at det ikke er spesielt bra å legge fliser på dette, men hva gjør jeg med det?
Kan man spraye inn noe veldig løst under metallkanten, typ fugeskum, for å sørge for at det får full dekning under? Noe annet?
I fjor hjalp en blikkenslager meg med å feste en dryppkant rundt balkongen, direkte på betongen. Etter det flytsparklet jeg hele balkongen, inkludert et godt stykke ut på dryppkanten (men fortsatt innenfor balkongen). Tanken er å nå legge fliser, men da innså jeg et problem.
Det viser seg nå at betongen ikke var helt perfekt jevn siden metallet ikke ligger mot hele veien. Dette gjør naturligvis at flytsparklingen sprekker på grunn av bevegelsen når jeg står på sparklingen som er oppå metallkanten.
Mistenker at det ikke er spesielt bra å legge fliser på dette, men hva gjør jeg med det?
Kan man spraye inn noe veldig løst under metallkanten, typ fugeskum, for å sørge for at det får full dekning under? Noe annet?
Renovator
· Kalmar
· 3 054 innlegg
Pu lim og legg vekter på den ville jeg ha gjort, deretter se etter en god fix som kan tåle litt bevegelser.
Medlem
· Blekinge
· 12 306 innlegg
Jeg har en betongbalkong med dryppkant i plåt. Deretter ble det bygget opp som et baderomsgulv med tett folie fordi betongen var utett og det lakk i rommet under. Noe utjevning ble gjort før tettesjiktet, også for å få riktig fall. Deretter klinker på alt, helt ut til kanten over plåten. Ble gjort for fem år siden og holder fortsatt.
Har absolutt tenkt å legge på et tetningssjikt, men i mitt tilfelle mer for at pussen under ikke skal få skader siden jeg bare har en entre under. Har kjøpt et fra weber som anbefales til nettopp balkonger og som jeg håper skal fungere bra, spesielt nå når limingen ser ut til å bli veldig bra.
Tenk at man alltid skal måtte gjøre alle trinn to ganger
.
Tenk at man alltid skal måtte gjøre alle trinn to ganger
Klikk her for å svare