Heisann!!
Jeg holder på å gjøre i stand vår kjeller.
Jeg har revet ut et vegg-til-vegg-teppe og under det fantes det fliser i noe plastlignende materiale ca 30x30 som var limt med noe som jeg tror er tjære. Hva trenger jeg å gjøre for å legge klinker? legge oppå det svarte som ser ut som tjære eller må det bort først så kjellergulvets rene betonggulv kommer frem?

Tips om arbeidsrekkefølge, materialer, mm ønskes.

Jeg ville rive bort alt, sjekke at betongen er i nivå, slik at du kan leve med eventuelle mindre hellinger, ellers jevne det ut med flytsparkel el. lignende.

Så primer, flislim, fliser og fugemasse. Produsenten har sikkert gode instruksjoner for dette. Ikke glem hansker ved fuging.

Betongen for å unngå å bygge inn sånt som kan skape mugg/problemer senere. Fugene vil dessuten "puste" fukt.

Ditt store problem senere vil være at du får gulvkalde da disse flisene vil være kalde. Å legge en tynn elektrisk varme under vil nok bli en relativt dyr varmekilde, spesielt om du har vannbåren varme med en eller annen type varmepumpe. Å legge vannbåren varme er en helt annen sak, søk på kjellerprosjekt.

Om du kan leve med å ha tøfler eller ikke fryser så lett, vil du få et godt kjellergulv som er lett å holde rent.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.